Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av stativ


zelph

Anbefalte innlegg

Gjest Thunder Fingers

Spørs om du har en explorer eller spesielt formet bass (med det mener jeg at den ikke har en rund bakdel), Men ellers så skal et vanlig stativ som det i linken du viste fungere helt utmerket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Thunder Fingers: Baksiden er fin og rund den, og akter ikke bestille noe fra utlandet som bare koster 200-300 kr her hjemme, så kjøper bare et for elektrisk gitar fra en nettbutikk som gitarhuset eller musikkbørsen. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en del forskjellige stativer opp gjennom årene.

Det vanligeste problemet med gitar stativer som det først nevnte her, er at bassen (som ofte er assymetrisk i kroppsformen) vil bli stående skjevt i et slikt stativ. Ikke et stort problem men irriterende, særlig når stativet kolliderer med knottene og/eller jack kontakten på instrumentet.

Mine favoritt stativ er K&M Memphis 10 og Memphis 20. Førstnevnte holder bassen etter hodet, og da er kropps form irrelevant. Jeg har to slike. Det andre, Memphis 20, har to "hender" som holder kroppen, disse er justerbare opp og ned på beina - i tillegg til at den holder halsen. Jeg har to slike også.

Så de vil jeg anbefale. Koster 290 kroner veil. Vanlige musikk forretninger burde ha disse, eller kunne skaffe ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De K&M-stativene der så fine ut, elros. Ser at de har dem på Thomann også, til 151,- SEK. Greit å ta med hvis man skal kjøpe noe annet samtidig, frakta blir vel litt mye til at man sparer noe på det hvis man bare skal ha stativ. Jeg skal kjøpe en Pod X3 Live snart, og da hadde jeg faktisk trengt stativ også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.