Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Humbucker`s, hjelper det mye?


Berg

Anbefalte innlegg

Morn, har en epiphone goth explorer, og en Marshall MG 100 dfx. Jeg ville ha mer effekter og fetere lyd, så invistrte i en effektpedal, Boss Metal Core.

Også vurderer jeg EMG-81 Humbucker`s, spørresmålet er om det hjelper mye? Vil jeg høre stor forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil merke at du får inn EMGer ja. Om du liker det eller ikke er helt opp til deg - men du får nok mer trøkk inn i ampen din. Humbuckere har du nok fra før dog ;)

Om du vil ha fetere lyd er dog MG'en din første stedet å begynne. Den er ikke så dårlig som en del fanboys her på forumet roper om, men den kan definitivt oppgraderes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo selfølgelig humbuckers fra før, men de orginale epiphone humbuckera er ikke så alt for bra sammenlignet med EMG og sånn..

Spiller alt fra blink 182 (Spiller mye punk i bandet <_< ) til Metallica, pantera avenged sevenfold osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers MÅ du ikke ha deg EMG-pickups heller. Får mange fete passive humbuckere fra f.eks Seymour Duncan, DiMarzio, Bill Lawrence, Lindy Fralin, Bare Knuckle Pickups osv. Disse er også som oftest passive, så du slipper batteri i gitaren :)

Dog, om man ønsker aktive eller passive pickups er jo en smakssak. Jeg går for passive anyday!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers MÅ du ikke ha deg EMG-pickups heller. Får mange fete passive humbuckere fra f.eks Seymour Duncan, DiMarzio, Bill Lawrence, Lindy Fralin, Bare Knuckle Pickups osv. Disse er også som oftest passive, så du slipper batteri i gitaren :)

Dog, om man ønsker aktive eller passive pickups er jo en smakssak. Jeg går for passive anyday!

Men så har jo du litt for mange fordommer mot EMG da Donald ;) Har du hatt en skummel opplevelse med batterier som liten? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriene i seg selv fjerner ingen støy. Men aktive pickups har kortere spoler, og plukker naturlig opp mindre støy av den grunn.

Men som andre sier her, det finnes masse sinte passive også. Hvilke du liker er subjektivt, og SLETT ikke avhengig av om pickupen er aktiv eller passiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å investere i en ny amp.. Skjønner ikke helt hva du vil med å bytte pickuper? Få "bedre" lyd? "Fetere"? Fortell litt om problemene dine nå. Du vil sikkert høre litt forskjell hvis du skifter, men hvis du syns du har crap lyd nå vil den ikke bli konge etter byttet.

Endret av Schlackass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som på mystisk vis kan påvirke tonen man får ut av utstyret.

Nemlig å øve.

Det er slik med mitt beskjedne utstyr, i hvert fall.

Når jeg bruker det, kommer det masse rare ulyder, men hvis jeg låner bort gitaren/forsterkeren til noen andre som har peiling, låter det helt fint. Merkelig.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.