Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Låter til nybegynner.


Heidi Jeanette

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er ny her på forumet og jeg registrerte meg her for å kanskje få litt hjelp osv. om jeg trengte det :)

Jeg fikk en gitar av onkelen til faren min, sånn akustikk (aner ikke om det er skrevi riktig, men skjønner sikkert hva jeg mener ).

Også har jeg alltid hatt lyst til å lære å spille litt, bare for kos.

Jeg kan noen grep, A, E , EM, Am osv.. men jeg skulle ønske jeg kunne finne en side eller at noen sendte meg noen litt enkle sanger, gjærne noen som er litt mer vansklig også (Så har jeg noe å bryne meg på senere, når jeg har blitt bedre).

Onkelen min kom idag, og han er ordentlig flink til å spille, men han kommer fra Tønsberg så det blir litt vansklig for jeg som bor på Jessheim og komme meg dit hver dag liksom.. :P

Er det noen som vet om noen låter eller noen vers som jeg kan lære å spille, sånn at jeg også kan bli bedre på å bytte grep uten å stoppe opp helt liksom.. ? det blir ikke noe ordentlig sang da as.. x)

Har litt lyst til å lage egne sanger etter hvert som jeg blir bedre, men da må jeg jo kunne bytte om grep, sånn at det blir en melodi.

Det ble litt surrete dette her, men send meg PM om dere ikke skjønte :D

Vær så snill og hjelp meg ! er dere evig takknemlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla Heidi:)

Alltid kos med jenter som lærer seg gitar :blush:

vel, du har jo en del fine men enkle sanger...

I første omgang vil jeg ambefale:

"Knocking on heavens door"

"Heaven"

"Idyll"

Og når du blir litt bedre kan du jo prøve deg på "Don't Cry" av Guns 'N Roses.....

Bare skipp soloen... Et lurt tips kan være å lære seg Chordene først og så gå over til fingerspill når du føler deg sikker på chordene.... Det er en litt mer avansert låt, men en som er morsom å bryne seg på etter hvert... en som du kan bygge på etterhvert som du utvikler deg...

1. Chorder

2. Fingerspill

3. Solo

Tror dette vil være en fin start...

Dette er jo litt "jente"-låter også.. så tror ikke du kommer til å mislike dem ^_^

www.ultimate-guitar.com

www.azchords.com

www.tabscout.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introen på Metallica, den kan jeg :D det var en av de første jeg lærte, jeg lærte den faktisk før noen grep :) hihi ^_^

Det er en del som sliter med den i begynnelsen og da kan du jo det grunnleggende i fingerspill (antar jeg) og da har man allerede kommet et stykke.

Edit

Noen spesiell musikk du liker: Sjangre, band , artister?

Endret av Y42C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være. Når det gjelder sang-forslag vil jeg være litt utradisjonell og foreslå Forever av Stratovarius. Fin rolig låt med fingerspill og du får lært deg noen nye akkorder i samme slengen

Edit: Låta ligger på youtube

Endret av Praiser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som sliter med den i begynnelsen og da kan du jo det grunnleggende i fingerspill (antar jeg) og da har man allerede kommet et stykke.

Edit

Noen spesiell musikk du liker: Sjangre, band , artister?

Jeg gikk på et sånn kurs, men det var bare en time, for læreren glemte meg og husket meg ikke :P hehe. men han viste meg bare det fingerspillet og da skulle jeg lære det utenat.. men kan ikke så masse annet . ;p hehe. Jeg har spilt gitar i nesten hele dag, og jeg har jobbet med det å bytte grep mens jeg spiller, sånn uten at det stopper opp, men det er helt umulig :o

Jeg liker veldig godt Gaute Ormåsen, Bruce Springsteen, og Kurt Nilsen :) Eller så går det også en del av Aly & AJ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt gitar i nesten hele dag, og jeg har jobbet med det å bytte grep mens jeg spiller, sånn uten at det stopper opp, men det er helt umulig :o

Jeg kan trøste deg med at sånn har ALLE det i starten, tanken på å spille noe komplisert virker bare fullstendig umulig. Det er den største grunnen til at folk gir opp gitaren. Bare fortsett å øv også går det av seg selv :)

Gratisleksjonene på denne siden brukte jeg mye. Nextlevelguitar.com

Lykke til forresten.

Endret av Silverfox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.