Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom Stratocaster


Anbefalte innlegg

God dag!

Jeg har alltid hatt en fjern drøm om å lage meg en custom guitar, en stratocaster for å være spesifikk.

Og helt tilfeldigvis fikk jeg høre at mitt søskenbarn skal være Au Pair i USA, Long Island i New York for å være nøyaktig. Dette forenkler jo mye sånn pengemessig, alt er billigere i statene så dette kan bli fett.

Er noe jeg vurderer, men blir sikkert ikke noe før etter nyttår.

Det jeg egentlig lurte på var om noen hadde noen forslag til ting som gjør seg bra på en stratocaster? Skal så klart ha single-coils siden det er stratocaster :P Så hvis noen har forslag til pick-ups, stemmeskruer, tremolo etc så bare si ifra!

Tenker meg en "tobacco sunburst" aktig finish med et brunt plekterbrett med noen hvite detaljer av noe slag ^^

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hva som er utgangspunktet og hva du har tenkt å bruke av penger da.. Hvis du skal kjøpe en original Fender kropp så vil jo eksisterende skruehull osv i stor grad diktere hva du har å velge i av tremolo system f.eks.

Så spørsmålet er vel egentlig hva du ønsker deg.. Skal du lakkere selv ? I hvilken retning skal du dreie tingene - mest mulig Vintage eller mere moderne osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye bra om Wilkinson tremolo hvertfall... Skal nok prøve å få den ganske vintage tror jeg :) (fordi jeg liker den looken, ikke fordi jeg er boutique eller noe)

Vet ikke om jeg skal bestille kropp med custom paint eller lakke selv, tobacco burst blir litt for komplisert for selv lakk tror jeg :P Om det blir original kropp vet jeg ikke, må sjekke priser og slik, men tror nok det blir original hals hvertfall. Satser vel på 7-8000kr eller noe, får se hvis det blir noe i det hele tatt :P

Fatter'n har jo en original Fender Strat fra 1979, men den vil han ikke modde på noen måte, forståelig sånn sett. Derfor blir det selvplukk..

Takk for innspill forresten!

Endret av Bloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.