Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner eller ikke?


Mr.CobainFan

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har spilt gitar i 2år nå, men lurer på om jeg er nybegynner

eller mer. Jeg kan omtrent alt av Nirvana, mye metallica og masse led zeppelin + mye mer.  

Hva mener dere? :roll:

Vel, stadiene i gitar-kunnskapen er ikke akkurat målbare, har selv spilt i 14 år, og ser på meg selv som vidrekommen, men langt ifra noen ekspert. Hvis man snakker om coverlåter må jeg nok krype til korset, og kalle meg selv nybegynner. De siste 8 årene (ca.) har jeg stort sett bare spilt egne låter. Kan selvfølgelig det meste av nirvana, og en hel del Led Zeppelin, men det er vel obligatorisk for gitarister generelt?!?

- Det er en grunn til at man IKKE skal spille Stairway To Heaven i musikkforretninger :)

Min "måleenhet" for hvor man er på "gitarkunnskaps-skalaen" er vel hvor mye man tenker, og hvor mye man bare gjør....

PS: Nirvana er en genial måte for nybegynnere til å få til noe kuult på gitar, det tar ikke motet fra folk, og gir de intrykk av at det er håp om å komme seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har spilt gitar i 2år nå' date=' men lurer på om jeg er nybegynner

eller mer.

Hva mener dere? :roll:[/quote']

hehe... tja jeg har spilt i 20 år både bass og gitar, jeg må si jeg føler meg fremdeles som nybegynner....tror det er sundt å holde det der, man blir aldri utlært !!

Det er ikke teknikk eller hvor mye du har spilt som teller, men hvor komfortabel man er med det man spiller !!

Kan ikke si at Bob Dylan er noen virtuos på gitaren, men man kan heller ikke kalle han Nybegynner eller amatør!! hvis du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.