Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul


Toften

Anbefalte innlegg

Vivian Cambell er et jævla rasshøl. Hans dissa Iommi i Kerrang før han var ferdig med puberteten. Han sparka en fyr i trynet med stålbelagte boots på Dio-konserten i Hamar i 83. Han presterte å sparke Lou Gramm fra Shadow King, eneste medlemmet som gjorde at noen gadd å høre på bandet. Han har blitt bitchen til Phil Collen (!!!!) i Def Leppard pga penga. Så bare drit i å dra frem den idioten som sannhetsvitne for noe som helst.

Haha, faan så sint du er a` :D

Brodern var på den konserten, jeg var litt for ung.

Har hørt historier derfra ja..

Men jeg driter i hvordan han er som person. jeg hører på gitaristen! -Vivian C i Dio er noe av det feteste innen 80talls metal.

Slash er forresten en annen gitarist som har klaget på at Gibson ikke lager bra nok instrumenter lenger hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, har sikkert prøvd ca. 500 Les Paul ila de siste 25 år, og minst halvparten av dem etter at jeg visste hvordan jeg skulle vurdere gitarer. Og har kamerater som er profesjonelle gitarister og vet hva de skal ha, og Gibson Les Paul er stort sett øverst på lista.

Jeg har også kamerater som spiller heltid på Gibson så det er mulig vi har noen felles kjente!

Men..Tok de den første og beste de fant? I don`t think so!

Det gjelder selvsagt andre merker og! Har man muligheter tester man en haug og plukker ut de/den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, faan så sint du er a` :D

Neida, bare eksperimenterer med å skrive slik jeg snakker, slik jeg har forstått man skal gjøre på dette forumet :)

Cambell var råbra i Dio og tildels i Shadow King, men har sugd skikkelig etter 92.

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, bare eksperimenterer med å skrive slik jeg snakker, slik jeg har forstått man skal gjøre på dette forumet :)

Cambell var råbra i Dio og tildels i Shadow King, men har sugd skikkelig etter 92.

I see :)

Enig ang Campbell, han har liksom ikke nådd gamle høyder etter det.

Royaltiene fra Leppard gjør nok sitt til at han har det litt for koselig og har mistet "edgen" han

hadde i sine yngre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull at det er trendy å disse Gibson.

Det har kvalitetskontrollen deres skyld i sjøl.

For å quote Vivian Campbell i siste Guitar World:

"I play Les Pauls but I hate to give any press to the fucking Gibson fucking guitarcompany"

Han fortsetter å rakke ned på merket han spiller på videre i artikkelen og :lol:

Kvalitetskontrollen kan vel tl tider diskuteres, men det er like fullt en trend å rakke ned på Gibson.

Kan uansett ikke komme bort i fra at de fleste dyrere Gibson er gode gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Greco eller Burny da? Supre japan-versjoner av Les Paul, laget på 80-tallet og regnes ofte som bedre enn Gibson fra samme perioden, og billigere også:

http://musikkweb.no/marked/market.php?aid=231488

http://musikkweb.no/marked/market.php?aid=229402

http://musikkweb.no/marked/market.php?aid=231237

Den nederste der var min, er solgt nå.

De rette 80talls Burny`ene er veldig bra og står ikke tilbake for noe med

en mer kjent logo på headstocken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ønske seg en Gibson her på forumet ser ut som å be om å bli overfalt av Gibson-hatere. Kan det ikke gå an å diskutere Gibson modeller uten å spore helt av? De fleste som har lest litt på forumet, vet jo at de fleste her mener at Gibson er møkkagitarer, og at alt som er bra av gitarer er mye billigere, og helst lagd i østen et sted. Hvis noen vurderer å kjøpe en Gibson så trenger han ikke å høre det en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel påstå (uten at jeg har prøvd akkurat de gitarene) at greco og burny fra 80-tallet er like bra eller bedre gitarer enn den Gibsonen du har sett på . Nitrocellulose-lakken(som ikke brukes lengre) er en ting, samt at faded-serien til Gibson er en av de billigste de lager. Far min har en SG faded, (en del billigere enn LP faded, men likevel) og jeg er ikke helt overbevist om kvaliteten. Samtidig taper du ikke noe penger på de gitarene hvis du skal selge de videre, mens du vil få en lavere bruktpris på Gibsonen (i forhold til nypris). Den første der koster 4500, det synes jeg virkelig er bedre å bruke pengene på. Men du ser nå selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt- vil bare minne om at det burde være greit å nevne litt "Limsøl" i all vennskapelighet.

Jeg tviler kraftig på at "Gibson er dårlig", og at man trenger å skifte strengeskruer på en ny Gibsongitar.

Det jeg derimot mener, er at Fender OG Gibson tar seg godt betalt for merkenavnet, og at de legger ned store ressurser i å bygge merkevare. Det er ikke noe feil i det i det hele tatt, man bør bare være klar over det. Ut over det, lager de vel utmerkede instrumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel påstå (uten at jeg har prøvd akkurat de gitarene) at greco og burny fra 80-tallet er like bra eller bedre gitarer enn den Gibsonen du har sett på . Nitrocellulose-lakken(som ikke brukes lengre) er en ting, samt at faded-serien til Gibson er en av de billigste de lager. Far min har en SG faded, (en del billigere enn LP faded, men likevel) og jeg er ikke helt overbevist om kvaliteten. Samtidig taper du ikke noe penger på de gitarene hvis du skal selge de videre, mens du vil få en lavere bruktpris på Gibsonen (i forhold til nypris). Den første der koster 4500, det synes jeg virkelig er bedre å bruke pengene på. Men du ser nå selv.

Du må iallefall få faktaene dine riktig. Det er relativt stor forskjell på en SG faded og den gitaren det er snakk om her.

Her er det snakk om en Standard, altså en identisk gitar med en vanlig standard bortsett fra lakken. SG faded er ikke en gitar i nærheten av en SG std bare så det er sagt.

Det jeg derimot mener, er at Fender OG Gibson tar seg godt betalt for merkenavnet, og at de legger ned store ressurser i å bygge merkevare. Det er ikke noe feil i det i det hele tatt, man bør bare være klar over det. Ut over det, lager de vel utmerkede instrumenter.

Nå skal det jo sies at Fender og Gibson er relativt rimelige gitarer i dagens marked.

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Gibson og Fender taper seg for hvert enste år som går.. Kjøp en som er 10-15 år gammel.. Da har du gitar i massevis! Skal du ha ny gitar i dag som holder samme kvalitet bør du ta en titt i Custom Shop'en eller kjøpe Suhr eller Taylor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.