Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremolo for Les Paul


H2H

Anbefalte innlegg

Heey.

Var i min lokale musikkforretning i byen på lørdag. Det kom inn en dude med en slags rar type tremolo på Les Paul'en sin. Han nevnte at det var en type tremolo designet for Les Paul broer, og kunne installeres uten å modifisere gitaren.

Er det noen som har hørt om slikt, eller har erfaring? Kunne godt tenke meg en slik en.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey.

Var i min lokale musikkforretning i byen på lørdag. Det kom inn en dude med en slags rar type tremolo på Les Paul'en sin. Han nevnte at det var en type tremolo designet for Les Paul broer, og kunne installeres uten å modifisere gitaren.

Er det noen som har hørt om slikt, eller har erfaring? Kunne godt tenke meg en slik en.

Takk.

På min Les Paul har jeg montert en Bigsby B7. Den er veldig enkel å montere, man trenger bare å vær nøye med å få den "på linje" med strengeretningen - dvs at den ike står skjevt i forhold til strengene.

Jeg har fått en bedre sustain på grunn av Bigsby vibratoren, og jeg har nå mulighet til å vibrere tonene.

Men hvis det er en whammy du er ute etter, er ikke Bigsby tingen. Den har maks utslag på +/- en hel tone hvis du tar i så det holder, for i manuelan tror heg det står +/- en halv tone.

http://www.bigsbyguitars.com/products_b7.html

Her er en video om hvordan den installeres (ikke en Les Paul, men samme prinsipp)

Mvh

Simen Taraldsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Les Paul har jeg montert en Bigsby B7. Den er veldig enkel å montere, man trenger bare å vær nøye med å få den "på linje" med strengeretningen - dvs at den ike står skjevt i forhold til strengene.

Jeg har fått en bedre sustain på grunn av Bigsby vibratoren, og jeg har nå mulighet til å vibrere tonene.

Men hvis det er en whammy du er ute etter, er ikke Bigsby tingen. Den har maks utslag på +/- en hel tone hvis du tar i så det holder, for i manuelan tror heg det står +/- en halv tone.

http://www.bigsbyguitars.com/products_b7.html

Her er en video om hvordan den installeres (ikke en Les Paul, men samme prinsipp)

Mvh

Simen Taraldsen

Ganske lik den der, men den var litt annerledes. Så ut som en vanlig bro for Les Paul, bare med en vib arm. Var definitivt ikke Brigsby tremolo. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.