Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bru.system


Jesedadesen

Anbefalte innlegg

har en squier affinity strat, som jeg hadde hatt lyst å satt inn ei ny bru på, irriterer meg over at wammyen bare går en vei, så finnes d noen enkel måte å sette inn ny bru på? a.la floyd rose? er ikkje veldig erfaren m d tekniske på gitaren så, er d noen som har ei grei oppskrift på å skifte? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare regulere skruene som fjærene bak er festet i, da stiller i hvor stor vinkel tremoloen skal stå. Vær obs på at du muligens må intonere gitaren på nytt. Men det er i hvertfall lettere enn å skifte hele greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man har en vanlig trem så går det ikke å sette inn en floyd. For under floyden er det frest bort tre, sånn at den kan gå både opp og ned. Mens bak en vanlig strat trem er det treverk. Som vil stoppe den.

Ville heller ikke spandert noe sånt på en Affinity.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke montere en flytende tremolo på gitaren din uten å modifisere kropp og/eller montere nye stag/ankere som alle flytende trem'er bruker.

Det du derimot kan gjøre er å justere fjærene litt på den tremoloen du har nå slik at du får en liten opp-bend på tremoloen hvis du ønsker det.

trem_a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broa på Straten min hengver sånn.. Den fungerer helt greit :) Det er en Mexico så strengene sklir litt dårlig pluss at det er litt slitne stemmeskruer, men det går helt fint å ha den slik! Man bør kanskje justere hver enkelt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tremoloer skal jo stå beint, skal de ikke? Kan tenke meg at gitaren blir fryktelig ustemt når broa står skjevt.

Nei, egentlig skal den stå i en liten vinkel. Men mange justerer den helt flatt. Altså de strammer fjærene ganske mye og løsner (forhåpentligvis) litt på de seks monteringsskruene. Hvis den justeres helt flatt slik at bakenden er i kontakt med kroppen slipper man at tremoloen "gir etter" ved bending osv. Selv om dette ofte ikke er så plagsomt på vintage trem'er som på fulcrum/flytende typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.