Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Iron Maiden/Avenged Sevenfold Trondheim 2008!


Torsn

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God lyd var det absolutt der jeg også sto, men alikevel altfor lav. Når lyden er så lav mister man også mye av stemninga, noe som man kunne se godt på publikum. Men det vil vel alltid være slik på Lerkendal, som er åpen som er låvdør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øh what??

Det betyr vel ikke noe annet en at jeg setter høyere krav til konsertlyd en deg..

Er ganske logisk at lyden er "best" ved FOH..De går selvsagt rundt og lytter, men ikke noe særlig

under konserten.

Er noe ganske annet å soundchecke på et tomt stadion enn når det blir fylt opp med mennesker selvfølgelig.

Er ikke enig med deg her. FOH er plassert der det er fordi det er enklest å skru god lyd for hele folkemngden, med henhold til panorere ut likt og forskjellig osvosv.

"Lydteknikkeren skrur ikke god lyd for seg selv, men for hele publikum."

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Litt offtopic, men så at det var noe om CoB i november. Har ikke funnet noe info om det :( vil dit så sykt fordi Alter Bridge konserten har 18-års grense (18-års dag i desember er ikke altfor morsomt i år...). Er det 18-års grense på CoB? Takker også ja til en link til billettsalget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig med deg her. FOH er plassert der det er fordi det er enklest å skru god lyd for hele folkemngden, med henhold til panorere ut likt og forskjellig osvosv.

"Lydteknikkeren skrur ikke god lyd for seg selv, men for hele publikum."

Og du vet mye om hvordan dette funker i virkeligheten skjønner jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men så at det var noe om CoB i november. Har ikke funnet noe info om det :( vil dit så sykt fordi Alter Bridge konserten har 18-års grense (18-års dag i desember er ikke altfor morsomt i år...). Er det 18-års grense på CoB? Takker også ja til en link til billettsalget :)

Link

Drar selvfølgelig kun for å se Machine Head, som burde vært headlinere! Fjortizbandene bryr jeg meg ikke filla om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg vet tilstrekkelig ja.

Da vil jeg gjerne høre hvordan du mener lydteknikkere klarer å skru

lik lyd for publikum i alle lokaler?

Hvorfor "buldrer" det nesten altid når du kommer ut på sidene i Oslo Spektrum foreksempel?

Jeg kjenner et par av de mest respekterte lydteknikkerne i landet, disse skaffer seg altid plass så nære FOH som mulig på konserter, og det er ikke fordi de er nysgjerrige på hvilke EQ`er og kompressorer teknikkeren bruker!

Har vært med ved mikseren på konserter i bla Vikingskipet i Hamar og jeg skal love deg at de ikke har tid

til å løpe rundt i lokalet under konserten!

Lyden på konserter har blitt bedre og mer forutsigbar i senere tid pga av prossesorstyrt PA og utregningsprogrammer, men

fortsatt er øra til lydmannen det avgjørende.

En god teknikker gjør selvsagt det beste ute av det, men det er ikke en tilfeldighet at det som regel altid låter

best der denne står og skrur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.