Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

skal kjøpe nye pickups, men er usikker på hva slags jeg bør velge


alk3kid

Anbefalte innlegg

jeg spiller ikke power metal eller no... for mye distortion blir bare stygt.. spoller pønk og hardcore.

det er bedre med litt for lite distortion enn for mye...

black flag

alkaline trio

the unseen

anti-flag

enter shikari

osv..

Litt av greia med å velge humbuckere i stedet for P-90 kan jo være å fjerne støy (ser at du har investert alledere)

Super distortion er ikke noen "kun metal-pickup"

Det var vel noe av det første som kom som erstatningspickup på syttitallet..

DiMarzio

From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search

DiMarzio (full name: DiMarzio Musical Instrument Pickups, Inc.) is an American-based electronic manufacturing company, famous for its guitar pickups. The company also produces miscellaneous guitar accessories, such as cables, straps and hardware.

DiMarzio became known for its Super Distortion model, which was the first after market replacement guitar pickup available to the mass market. It is still one of the most popular models.

The Super Distortion pickup produced a higher electrical output than the pickups normally fitted as standard to guitars at the time. It has around twice the impedance of a PAF type pickup, and a stronger ceramic magnet. This drove the input stage of guitar amplifiers with roughly twice as much voltage as a PAF pickup, so that an overdriven distorted sound was easier to obtain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har super distortion i to gitarer. Og er ikke noe problem å spille cleant med den. Blir jo bare det samme som EMG. Bruk volumpoten og skru ned lyden litt.

Jepp, så kan man jo også skru dem litt ned fra strengene. Det er alltid en mulighet med pølsa som er for lang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.