Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

skal kjøpe nye pickups, men er usikker på hva slags jeg bør velge


alk3kid

Anbefalte innlegg

I den gitaren din er det vel p90 pu's uten "ører" og dermed må du vel nødvendigvis velge en annen pickup i p90 format

Alle pickup produsenter har slike pickup'er men de fleste er altså ganske p90 orientert i lyden tror jeg. Seymor Duncan har et uyvalg i listen over 'specialized' se her : http://www.seymourduncan.com/products/electric/specialized/

Hvis du vil ha en pickup som gir litt større variasjon kan du jo kikke på p90 stack pickup'en : http://www.seymourduncan.com/products/elec...tkp1_p90_stack/

Det er egentlig en slags humbucker og leveres med fire ledere og gir dermed muligheter for serie/paralell/split coil koblinger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel kanskje funke med minihumbuckere også? Det er jo tøffe saker :) Altså ikke singlecoil-sized, men midt mellom... Som på endel 70s Les Pauler...

Vel.. de er jo litt mindre da.. det blir vel nesten 2cm på bredde og en halv cm andre veien. Dessuten er den høyere enn de fleste p90'er da den har 'ører' som monterings metode. Men det går vel på et vis da, selv om det kanskje ikke blir så veldig pent ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipsa folkens! :) Tror jeg kommer til å gå for en ny p90 type.. for det første ser det bra ut, og for det andre lyder det godt med goldtopen.. den fra seymore duncan så spennende ut!

Endret av alk3kid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :)

Har litt lyst å slenge inn en liten kommentar på slikt: Man vet det egentlig ikke før man har prøvd... ;) Send oss for all del en rapport om resultatet :)

jah det skal jeg gjøre... går for seymore duncan hot p90 ... såeh hvis det ikke funker så sitter vi med mer kunnskap og jeg med 1,4 k mindre i lomma :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo også mulighet, hvis du vil ha litt mer "hår" i bridgepickupen, denne -->

DIMDP209.jpg

Dimarzio Super distortion soapbar. Du får også Tone Zone i samme size.

Du finner et par stykker til på www.dimarzio.com

Endret av ke2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiller ikke power metal eller no... for mye distortion blir bare stygt.. spoller pønk og hardcore.

det er bedre med litt for lite distortion enn for mye...

black flag

alkaline trio

the unseen

anti-flag

enter shikari

osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Yeye da var det gjort.... lyden er FANTASTISK.. Seymore Duncan hot sp90 :)

responsen er bedre... lyden er fyldigere og renere, mindre hum, mer heavy.. jeg hadde aldri trodd at en bedre pickup kunne gjort så mye forskjel.. anbefaler alle andre epiphone brukere til å bytte pickup/humbucker(s)..

rmmr9d.jpg

Endret av alk3kid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.