Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Død?


Chord

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Øvde med gitarist og trommis i dag, da toppen på "riggen" døde. Stod der å spilte med et nok så normalt volum, til den rett og slett døde. Hva kan være galt? Noen forsterker-guru'er som kan hjelpe? Tror dere det vil være lønnsomt å sende den inn?

Mange spørsmål på en gang ;) Håper på saklige svar.

Forsterkeren

- Chord

Endret av Chord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg er strengt talt ikke så veldig kyndig innen elektronikk etc. (Jeg er heller stokk dum innenfor dette området, så jeg beklager evt. dumme spm.). Hvordan vet jeg om sikringene har røket? Og hva kan jeg gjøre med det?

Den er vel litt over 2 år gammel. Men regner med en slik forsterker er ment til å vare i 5 år, så jeg kan vel prøve meg på reklamasjon.

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er strengt talt ikke så veldig kyndig innen elektronikk etc. (Jeg er heller stokk dum innenfor dette området, så jeg beklager evt. dumme spm.). Hvordan vet jeg om sikringene har røket? Og hva kan jeg gjøre med det?

Den er vel litt over 2 år gammel. Men regner med en slik forsterker er ment til å vare i 5 år, så jeg kan vel prøve meg på reklamasjon.

Takker for svar :-)

Om du har null peil ville jeg tatt med toppen til en som vet å skjekke sikringen.

Er alle du spiller med like blank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke går på garantien, og du regner kanskje 1000,- timen på verksted, tror jeg kanskje at jeg ville gått for ny topp, en litt kraftigere sak. Bass låter best gjennom en kraftig forsterker..

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=49208

49208.jpg

150 watt. Du har jo kabinetter, og om høyttalerne dine tåler 75 watt hver, og er 8 eller 16 ohm stykket, kan du jo få deg en kul stack med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss????? Sikringen er gått = bytt forsterker

Siden du kan diagnostisere forsterkere med feil over Internett:

Min Mesa knitrer, spraker og buldrer, og rørene lyser atskillig mer enn de burde.

Hva skal jeg gjøre?

Er det rørene, som jeg kan bytte selv til nye Mesa-rør uten å justere bias, fordi Mesa garanterer at om man fortsetter å bruke dem, ikke skal trenge å tenke på bias, eller skal jeg levere den inn til en tekniker, fordi jeg har blåst en skjermgittermotstand?

;)

HVIS det ikke er sikringen, fordi en billigbillig forsterker kan gi seg uten spesielle årsaker, ville jeg heller brukt 4000 på en ny forsterker, enn 2500 på å reparere en "piece of shit" som kommer til å ryke igjen, fordi byggekvalitet, kvalitetskontroll ikke holder mål :)

Om det er sikringen, som man kan skifte selv, kan man jo kjøre på til det blir for smått, det ryker igjen, eller man heller vil spille synth, hehe.

edit:

Beklager, dette ble litt flåsete.

Det jeg mente, er at ingen av oss vet at det er sikringen, og hvis det ikke er det, ville jeg heller oppgradert riggen for et par tusenlapper mer enn å reparere den.

Endret av ke2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.