Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanlig å spille med


Boks

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke at jeg gjør det, så jeg prøver en ny teknikk, men den teknikken klarer jeg bare rundt 10 noter i sekundet. Skal jeg spille Yngwie malmsteen ( liker sangene hans ^_^ ), må jeg bruke albuen for den går liksom mer noter i sekundet, og det er ikke det at det er slitsomt, men jeg liker ikke hvordan jeg beveger på albuen for det ser litt uproft ut i mine øyner desverre, siden jeg ser så mange spille med bare vrista eller tommelen og pekefingeren.

------4-5-7-5-4------------

4-5-7------------7-5-4-5-7

Det var denne jeg brukte til å finne ut hvor mange noter jeg klarte. Er det feil?

Men spm er, er det vanlig å spille med albuen slik? Jeg beveger den like mye som FuntWo på youtube, ser you Overture 1928 f.eks., så ser du hva jeg mener.

Ok, det er greit om dere svarer at jeg skal spille slik jeg er blitt vant til, men jeg vil bare lære noe mer orginalt for meg.

Endret av Boks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg spiller vel et par mye mer noter med albuen så, jeg får se hva som skjer med handen, om jeg blir raskere eller ikke.

Jeg har også prøvd å redusert hvor langt jeg beveger albuen, så jeg beveger den nå bare et par cm, men det syns enda.

Men er det normalt å spille slikt da? Jeg bekymrer meg over de småe tingene jeg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber motsatt, med å få stivet av håndleddet og bruke albuen mer. Jeg blir mye mer rytmisk presis av det, lyden blir tøffere, og *jeg lager mye kulere musikk* når jeg gjør det. Hvis jeg bare står og fjotter med håndleddet blir det kjedelig og navlebeskuende - med litt ordentlig action fra nakken og ned blir det mye mer rocknroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, jeg kan gjøre litt hybrid jeg.. Tommel og pekefinger teknikk greie når litt fort, håndleddet når fortere og albuen når fortere enn det. Slik jeg spiller nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke ha råd akuratt nå i lære perioden min, ikke ta det som en fornærmelse, men jeg vil prøve å se hvor god man kan bli uten tutorials eller noe annet. Bare pure selv læring :) . Jeg ville egentlig bare vite om det var vanlig å spille med albuen fordi jeg har sett så mange spille med bare håndleddet. Jeg ser på tabs et par ganger, men jeg prøver å slutte med det nå, litt vanskelig da for meg siden jeg er litt lat når det kommer til sånt. Første sangen jeg lærte uten tabs var I'm Alright studio versjon av Neil Zaza om det er spennende å vite ^_^.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber motsatt, med å få stivet av håndleddet og bruke albuen mer. Jeg blir mye mer rytmisk presis av det, lyden blir tøffere, og *jeg lager mye kulere musikk* når jeg gjør det. Hvis jeg bare står og fjotter med håndleddet blir det kjedelig og navlebeskuende - med litt ordentlig action fra nakken og ned blir det mye mer rocknroll.

Jeg vil tro at det er tøft hvis du spiller rytme, men hvis du skal spille raske passasjer vil jeg tro at det å spille med albuen er svært lite effektivt. Særlig hvis må jobbe motsatt for å stive av håndleddet og bruke tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med små bevegelser? Jeg snakker om rundt 15 noter i sekundet ( det er mye for meg ) med albue. Og Malmsteen har spilt i vel mange mange år. ^_^ Jeg har så vidt spilt i 1 og et halvt år.

med denne 4-5-7 osv..

Endret av Boks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.