Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkerkjøp i nettbutikk


Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe en Peavey Valveking Combo 212.

Jeg har mulighet til å hente den i en musikksjappe to timer fra der jeg bor, dette vil koste 6500kr + bensin til 2 timers kjøretur og en ferge :P

Andre mulighet er å kjøpe den fra nettbutikk, feks http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1486

Der er den litt billigere (5995kr) og leveres gratis, men det er noen ting jeg lurer på:

Hvordan er det med service og reperasjoner fra nettbutikker?

Er det veldig stress å få reparert feks en forsterker dersom jeg kjøper fra nettet?

De har de samme garantiene?

Endret av Heritage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettkjøp er tingen. Du har selvsagt reklamasjonsrett, etc. på lik linje med kjøp gjort over disk, men du har i tillegg angrefrist på 30 dager (liker ikke lyden i försterkaren allikevel? send den tilbake, du betaler bare frakten). Det eneste mer stressbetonte med å benytte seg av reklamasjonsrett/service ved nettkjøp er at du jo må sende skiten tilbake fremfor å levere i butikk selv, men for ditt tilfelle ser alternativet (bil- og ferjetur) mer stressende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har drevet å kjøpt mye annet på nettet, feks datakomponenter.

Tenkte bare at det var litt stress med å sende inn noe som veier så mye som 65kg, men går vel greit ;) Satser på å ikke få noen problemer med den, i første omgang =)

Takk for svar

Heritage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 dagers returrett er vel noe som er fastsatt i kjøpsloven, om jeg ikke tar feil, så det gjelder både om du kjøper i butikk eller på nett :)

Sikker? Du har ikke angrefrist på butikkjøp, men 14 dagers angrefrist på nett/telefonkjøp.

Sitat lovdata: § 1. Virkeområde

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

Hvis en butikk gir deg "angrefrist" er det bare fordi de er greie. De MÅ ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 dagers returrett er vel noe som er fastsatt i kjøpsloven, om jeg ikke tar feil, så det gjelder både om du kjøper i butikk eller på nett :)

Absolutt ikke. Gjelder bare ved "fjern"-kjøp. (Telefonsalg/internett). Dokumentasjon

Og det er visst ikke 30, men 14 dager man har på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det

Nei, det stemmer ikke det. Det er bare Elkjøp og et par andre som har innført det som "ekstraservice." Sikkert for å bøte på den totale mangelen service de ellers tilbyr.

Endret av joachiml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager angrefrist etter loven, men mange nettbutikker gir opp til 30 dager.

Verdt å merke seg er også at selger egentlig er pliktig til å betale transport på varer som returneres grunnet feil eller mangler (også garantireperasjoner) Her er det mange som i første omgang prøver å få kunden til å betale frakten for retur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.