Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker


Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har et stramt budsjett, men trenger en ny forsterker. Jeg har kikket litt rundt på nettbutikker for å se hva som finnes, og her er de som endte opp som reelle alternativer:

Peavey Bandit II

Hartke T60P PIGGYBACK

Fender Frontman 212R

Crate VXT 212 brukt

Crate GT65

Jeg spiller for det meste i "Pink Floyd"-sjangeren, men med en Les Paul (jada, det går an!). Jeg trenger ikke en forsterker med 300 innebygde effekter jeg aldri kommer til å bruke, og jeg har en sovtek muff som lager vrengen min, og en del annet dilldall som farger lyden. Det jeg ser etter, er en forsterker som kan levere mye lyd, og har en god clean, og som er glad i pedaler.

Det jeg lurer på, er om noen har noen gode argumenter for eller imot noen av disse, eller andre alternativer. Jeg har heller ikke noe imot brukt utstyr, så lenge det virker.

Kjør debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet er begrenset av hva jeg kan få for min gamle forsterker (mg50dfx), pluss tilskudd fra salg av diverse effektbokser. Så jeg tviler på at det blir over 3 lapper totalt. Min kjære samboer mener nemlig det er lurt å spare penger til vi skal gifte oss i desember. Merkelig prioritering, men hva gjør man ikke for husfreden. Dvs. man kan jo gjøre mye MOT husfreden med den rette forsterkeren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de nevnte i første post, ville jeg gått for Crate vTx 212.

Vet ikke om vXt er noe og, men vTx er noe.

Sinnsykt rå og allsidig transistoramp. Spiller høyt og funker til det meste fra rock til ekstrem Metal.

Det er vel VTX ja, men han som hadde lagt den ut for salg, kalte den VXT ;-)

Nå har jeg uansett to fisker på kroken, hvor agnet var en MG50DFX, så får vi se om jeg klarer å hale en av dem i land. Kanskje jeg må frem med hakapiken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller for det meste i "Pink Floyd"-sjangeren, men med en Les Paul (jada, det går an!).

Selvsagt gjør det det :)

Fra wiki:

Musical style

Although mainly known for his guitar work, Gilmour is also a proficient multi-instrumentalist. He also plays bass guitar (which he did on some Pink Floyd tracks), keyboards, harmonica, drums (as heard on the Syd Barrett solo track "Dominoes", and other songs where he opted to play all the instruments) and lately, the saxophone.[14]

In his early career with Pink Floyd Gilmour played a multitude of Fender Stratocasters. One of his popular guitar solos ("Another Brick in the Wall Part 2") was played on a Gibson Les Paul guitar.[15][16]. In 1996, Gilmour was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame as a member of Pink Floyd. In August 2006, Gilmour's solo on "Comfortably Numb" was voted the greatest guitar solo of all time in a poll by listeners of the digital radio station Planet Rock.[17]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.