Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Headless er best!


Roffa

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Thunder Fingers

Tenk hvor kjipt det hadde blitt om vi lagde et bassnorge! Dere hadde hatt ingen å ha skikkelige samtaler med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dra det ned igjen på seriøst nivå (må vel en bassist til for det?). :)

Jeg har sansen for designet, fordi det ergonomisk er bra. Bassen blir lettere, balanserer bedre, og det meste er bra. Vel og merke hvis designet er godt. De som har forsøkt å spille på en "padleåre" av en Steinberger (eller klone) uten "boomerang" skjønner hva jeg mener. Jeg hadde også en Nobby Meidl en gang i tiden, og den var helt håpløs, vinkelen i håndleddet ble helt hinsides.

Men mange basser er praktiske, gode, låter bra, og ser bra ut som headless. Ingen tvil om det. Skal jeg velge, blir det nok helst et mer tradisjonelt design. Med et lite hode og lette stemmeskruer blir det ganske likt, tross alt. Godt design er viktigere enn med/uten hode. :)

Eksempel på en headless jeg ikke synes er så kul:

streamline_front2.jpg

Eksempel på en headless jeg synes er grisekul:

kbass.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på en headless jeg synes er grisekul:

kbass.jpg

Ja disse Klein gitarene er bygget ergonomisk riktig, men synd at de ikke lages lenger. Det er visst nok en fyr i statene som har overtatt og lager disse gitarene/bassene-- men ikke i full produksjon.

Jeg synes også at Status Streamliner er "grisekul" som du sier. De som har kjøpt bassen (utsagn fra statii.com-forumet) roser bassen opp i skyene og sier at de er supre å spille på og lyder "kule".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja disse Klein gitarene er bygget ergonomisk riktig, men synd at de ikke lages lenger. Det er visst nok en fyr i statene som har overtatt og lager disse gitarene/bassene-- men ikke i full produksjon.

Jeg synes også at Status Streamliner er "grisekul" som du sier. De som har kjøpt bassen (utsagn fra statii.com-forumet) roser bassen opp i skyene og sier at de er supre å spille på og lyder "kule".

Vel... nå er kanskje ikke statii-com det beste stedet å lete etter objektive utsagn om STatus-basser, kanskje? :D :D

Den låter sikkert bra og er sikkert bra å spille på, det tviler jeg ikke et sekund på. Den bare ser pussig ut. Eller for å si det sånn, "It looks a little pussy!"

Jeg har selv en liten "padleåre" som jeg bruker som "reise-bass." Det er selvsagt helt genialt, den tar nesten ingen plass og kan tas med hvor som helst. Takstmannen lurte på om jeg var jeger... han så bassen stå i en krok i trekket sitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er pent og ikke er en smak sak, veldig individuelt.

Men det som er et større tankekors, er hva man vektlegger i valg av instrument. Lyd? Ergonomi? Økonomi? Utseende? Fra her hvor jeg står og observerer, later det til at sistnevnte faktor er viktigst for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Tja, Jeg vil si at utseendet har en del å si, men hvorvidt et instrument er komfortabelt er det som får meg til å beholde det eller ikke. Og jeg må si det, at når det gjelder Headless basser, så er Status Graphite egentlig utseendetmessig overlegen til de fleste andre, de har klart det slik at det ikke ser teit ut (Der er steinberger og den meget ukomfortable paddleåre bassen deres på en soleklar siste plass)

Hvorvidt en bass har hode eller ikke har ingenting med ergonomi å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUS2000-A.gif

frenzheadlesssmall.jpg

Pent i mine øyne. :)

Apropos "pent". Jeg er en ussel "gitarist" som har forvillet meg inn i denne gruppen hvor man diskuterer ... grøss... bassgitarer!

Men ok - jeg har alltid lurt på hvorfor en el. gitar som regel ser kul og fet ut, mens en bass ser skrekkslagen ut - og som utseendemessig ikke appelerer til noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Nå lurer jeg litt på hva du snakker om her? Du tror ikke du skjærer alle med en kniv nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ok - jeg har alltid lurt på hvorfor en el. gitar som regel ser kul og fet ut, mens en bass ser skrekkslagen ut - og som utseendemessig ikke appelerer til noen?

Ser en bass skrekkslagen ut?

Appellerer den ikke til noen?

Påstander uten forankring i virkeligheten. Bevis påkreves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.