Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Headless er best!


Roffa

Anbefalte innlegg

Jeg er en stor fan av headless-gitarer og ser at Gibson har blåst liv i det gamle Steinberger-navnet . De har hatt en treg start, men ser ut til å satse litt på Steinberger navnet igjen. Og bra er det!

Jeg skjønner ikke at ikke flere gitarister og bassister ser fordelene med headless-designet.

Enkelt å skifte strenger, holder stemmingen (hadde en bass som stod i flere år uten å måtte stemmes på i det hele tatt!) og med "0-bånn" så har de lav strengehøyde og er utrolig gode å spille på. At de er lette hjelper for de som skal stå å spille over lengre tid. Altså mange fordeler ;)

Det kuleste er jo at det er ganske så moderne design og spesielt er den nye Steinberger Synapsen lydmessig med en EMG-mik og en Piezo strengestols-mik veldig allsidig.

Her er en link til steinberger.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er en stor fan av headless-gitarer og ser at Gibson har blåst liv i det gamle Steinberger-navnet . De har hatt en treg start, men ser ut til å satse litt på Steinberger navnet igjen. Og bra er det!

Jeg skjønner ikke at ikke flere gitarister og bassister ser fordelene med headless-designet.

Enkelt å skifte strenger, holder stemmingen (hadde en bass som stod i flere år uten å måtte stemmes på i det hele tatt!) og med "0-bånn" så har de lav strengehøyde og er utrolig gode å spille på. At de er lette hjelper for de som skal stå å spille over lengre tid. Altså mange fordeler ;)

Det kuleste er jo at det er ganske så moderne design og spesielt er den nye Steinberger Synapsen lydmessig med en EMG-mik og en Piezo strengestols-mik veldig allsidig.

Her er en link til steinberger.com

Har aldri prøvd, men "fordelene" veier ikke opp mot utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Tja, den paddleåre bassen jeg har prøvd (En eller annen Hohner) sørget for at jeg hadde ganske leie håndleddsposisjoner på begge sider, men tror ikke det skyldes at den var headless...

Og død over Gibson og deres fikling med bassmerker, de har grøftekjørt 2 allerede, er det nødvendig med flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - hvis du trenger spørre så tipper jeg det blir vanskelig å overbevise deg, men jeg er enig. Ser helt feil ut.

Jepp. Og overskriften sier vel sitt?! At jeg er en hodeløs mann ;) hihi

Men hva er det som "ser feil ut"? Annerledes ja, men feil?? Jeg synes at det er så genialt med "en strenge-kule" i begge ender på strengene, og ganske så logisk. Skjønner ikke at ikke flere ser det, men sånn ære bare :(

Mark King ser da ut til å kose seg med sine headless-basser, så det er da flere av oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
Dere kan nå le litt av posten min, da... sånn helt pliktskyldigst???? *snurt*

:wacko::(:angry:

Vakke morsomt! :angry:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.