Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda en evinnelig «hvilken vrengpedal»-tråd :P


Anbefalte innlegg

Beste Fenderamp lyden jeg har hørt på lenge hadde Vidar Busk i et lite lokale i privat sammenheng. Han hadde en liten Fender combo med en høytaler, og en pedal. Vet ikke hva slags pedal det var, men den kjørte ampen helt til yttergrensene for hva den var god for. Tror det var derfor lyden kom, ikke p.g.a. pedalen. Mye fine pedaler å få tak i, men ekte forsterkervreng (gjerne ved hjelp av pedaler) vil alltid låte best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Nå har jeg fått testa Tonebone-saken litt. Det var visst en Trimode :) Tøff sak, men falt ikke heelt i smak hos meg. Låter for glatt, rundt, rart og amerikansk :P Tror Hot British eller helst Plexitube er mer min smak, jeg er jo vant til growlen fra en Marshall ;) Har kjøpt en Boss DS-1 som det skal utføres Keeley-mod på nå, så får se hvor godt det faller i smak. Regner uansett med at jeg vil trenge en pedal til, så det spørs om det kanskje blir en Plexitube også.

Men kom gjerne med flere forslag! Er ikke forvirret nok riktig enda, hehe :lol:

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått prøvd Tonebonen litt mer nå. Har kun 12V strømforsyning, den skal egentlig ha 15V. Hvor mye har dette å si for hvordan den låter? Faller fortsatt ikke i smak hos meg denne lyden, låter for mye tubescreamer, glatt og for lite skikkelig vreng uansett hvordan jeg skrur den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.