Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektsløyfe på 5150 II.


Anbefalte innlegg

Har vært veldig fornøyd med min 5150. Derfor har jeg ikke forska så mye på den, Men i dag prøvde jeg å bruke en booster i effektsløyfen, etter tips om superlyd, men da ble det et sinnsykt volumdrop. Bruker leadknalen. Når jeg trykker inn effect på forbrettet blir det nesten ikke lyd. Hjelper heller ikke å skru opp post, selv på max er det under soveromsnivå.

Regner med at dette er brukerfeil av undertegnende. Hva er det jeg ikke skjønner, noen som har erfaring med denne/ dette?

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett boosteren mellom gitar og forsterker sånn at den er FØR vrengen. Ikke i sløyfen.

Gitar > booster > forsterker.

Skru ned mye på gain/vreng/dist og opp med volumet.

Funker vell best på andre amper enn 5150 fordi 5150 har en knall vreng fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gain og level på pedalen, tror jeg har god kontroll på de. Har selvsagt brukt pedalen som booster før ampen tidligere. Fungerer helt topp. Prøver den i sløyfa kun fordi jeg fikk et tips om at det skulle låte fett. Dengang ej. Er vel mest overrasket over at post/ volumpotet har null funksjon på ampen når jeg setter booster i sløyfa. Ja, 5150 låter fett som faen til vreng uten noe hjelp. Men, er jo gøy å teste litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.