Web Analytics
Jump to content

Hvilken effekt brukes her?

AndreasH
 Share

Recommended Posts

Hei! Har brukt en del tid til å lære meg "Living on a Prayer" av Bon Jovi helt likt som denne versjonen på YouTube: http://youtube.com/watch?v=yz34JRYI5JA

Nå lurer jeg på hva slags effekt som blir brukt der, for den kunne jeg tenkt meg å bruke :rolleyes: Noen som vet hva effekten heter?

Har forresten en Zoom G2 multipedal og en Fender G-DEC Junior forsterker, i tilfelle effekten finnes ferdigprogrammert på en av disse.

På forhånd takk :)

Må også nevnes at mye av lyden på det klippet der, ligger i fingrene på duden som spiller. Han har en flott vibrato.

Må si at slik vibratorunking på slutten av hver eneste tone som holdes litt er slitsomt. Blir som å høre en eller annen av disse syngedamene som setter vibrato på hver eneste vokal.

Tilbøyelig til å være enig i det. Jeg mente bare å få fram det faktum, at mye av lyden i det klippet her ligger i fingrene på gitaristen. ^_^

Hvis målet er å komme så nær den lyden som mulig, så kan man lasse på hva man vil av effekter, uten å være i nærheten, om man ikke spiller med en tilnærmet vibrato.

Edited by Tambarskjelve

Må si at slik vibratorunking på slutten av hver eneste tone som holdes litt er slitsomt. Blir som å høre en eller annen av disse syngedamene som setter vibrato på hver eneste vokal.

Kommer jo veldig an på hvor brutal vibratoen er. En lett vibrato er bare fin for å hjelpe sustainen litt. Men nervøs og shaky Hammett-vibrato blir fort slitsomt ja. Andre gitaristen i bandet mitt har en tendens til å spille slik hele tida :ninja:

På det klippet der er vibratoen akkurat passe 80s til det han spiller uten at det tar helt overhånd. :)