Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken effekt brukes her?


Anbefalte innlegg

Hei! Har brukt en del tid til å lære meg "Living on a Prayer" av Bon Jovi helt likt som denne versjonen på YouTube: http://youtube.com/watch?v=yz34JRYI5JA

Nå lurer jeg på hva slags effekt som blir brukt der, for den kunne jeg tenkt meg å bruke :rolleyes: Noen som vet hva effekten heter?

Har forresten en Zoom G2 multipedal og en Fender G-DEC Junior forsterker, i tilfelle effekten finnes ferdigprogrammert på en av disse.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også nevnes at mye av lyden på det klippet der, ligger i fingrene på duden som spiller. Han har en flott vibrato.

Må si at slik vibratorunking på slutten av hver eneste tone som holdes litt er slitsomt. Blir som å høre en eller annen av disse syngedamene som setter vibrato på hver eneste vokal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbøyelig til å være enig i det. Jeg mente bare å få fram det faktum, at mye av lyden i det klippet her ligger i fingrene på gitaristen. ^_^

Hvis målet er å komme så nær den lyden som mulig, så kan man lasse på hva man vil av effekter, uten å være i nærheten, om man ikke spiller med en tilnærmet vibrato.

Endret av Tambarskjelve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at slik vibratorunking på slutten av hver eneste tone som holdes litt er slitsomt. Blir som å høre en eller annen av disse syngedamene som setter vibrato på hver eneste vokal.

Kommer jo veldig an på hvor brutal vibratoen er. En lett vibrato er bare fin for å hjelpe sustainen litt. Men nervøs og shaky Hammett-vibrato blir fort slitsomt ja. Andre gitaristen i bandet mitt har en tendens til å spille slik hele tida :ninja:

På det klippet der er vibratoen akkurat passe 80s til det han spiller uten at det tar helt overhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.