Web Analytics
Jump to content

Pod Xt/X3 Live

hennyman

Recommended Posts

Vurderer en slik en, men lurer på om jeg kommer til å skru meg fordervet her...

Noen som har sånn som kan poste litt erfaringer med f.eks hvordan organiserere patchene (rytme/lead, clean/cruch m.m),

hvor lett det er å forandre patcher i en fei (sett i forhold til pedaler),

erfaringer med å laste ned patcher osv osv...

Skal bruke den på en combo, om det har noe å si.

Takknemlig for alle innspill her.

Skal du bruke den på en combo ville jeg kjøpt noe i GT-serien til Boss. Boss GT-10 f.eks.

Pod XT låter ikke noe særlig bra inn i amp, det har de aldri gjort. De låter bedre inn i et miksebord.

Hvilke combo har du?

Guest Thunder Fingers

Pod X3'en er fin fine greier, er litt dillete i begynnelsen, men tar maks en time før det er funnet ut av (gjorde vertfall det for meg) Nå er jeg bassist, men kan absolutt ikke si meg misfornøyd med lyden gjennom en forsterker, men mulig det er annerledes for gitar..

Hvorfor trenger du pod`en da?

Jeg TRENGER ikke Pod'en sånn desperat, men det er noe unektelig mye digg i den,

og jeg har jo noen ganger lyst på Trower-aktig lyd, noen ganger på Vai-lyd, noen ganger lyst på

Andy Timmons-lyd osv osv...

Mye moro for penga, tenker jeg.

Men blir det for vanskelig å bruke, klarer jeg meg med pedaler, jeg.

Enig med Leo her att en Boss GT vill låte bedre foran ampen. Pod`er er og blir rett-i-bordet dingser.

Pod X3 var for meg en kjempeskuffelse, har likt xt`n og forventet videre

utvikling men Line 6 har jo parkert helt!

Kjøp ihvertfall ikke X3 for effektene sin skyld, de er ikke allverden synes jeg..

jeg tenkte på å skaffe meg en X3 for tilkobling i ampen..

men jeg er skeptisk til modulerte effekter som er "basert" på andre effekter...

satser heller på å kjøpe det som faktisk er, istedenfor det som er laget for å modelere noe.. :P

men X3'en har mange gode funksjoner forutnom effektene, som f. eks opptak og tilkobling til pc osv.

jeg tenkte på å skaffe meg en X3 for tilkobling i ampen..

Ikke nødvendigvis det beste bruksområdet nei.

men X3'en har mange gode funksjoner forutnom effektene, som f. eks opptak og tilkobling til pc osv.
Mer riktig ordbruk vil være

X3'en har på papiret mange gode funksjoner forutnom effektene, som f. eks opptak og tilkobling til pc osv.

I praksis slutter den virke uten noen spesiell grunn, drivere vil ikke la seg installere etc etc.

X3 låter drittøft på sine egne premisser. Ikke vektlegg alt krimskramset den har noe merverdi :)

Det som er viktig at man forstår at man ikke kan editere fram fete lyder med hodetelefoner og tro at disse lydene også vil virke når simulatoren kobles til amp. Lyder som skal brukes på amp må også editeres med ampen som monitor. Dette gjelder alle disse simulatorene om det står Zoom, Line6, V-Amp eller annet på frontplaten.

Mange blir også skuffet når dem forstår at det som gjør at mange av lydene i simulatoren så fete er at de simulerer en forsterker og høyttaler som spiller avsindig høyt. Når disse effektene må slåes av fordi man kobler den til en forsterker/combo med egenlyd forsvinner veldig ofte hele magien til simulatoren.

Hei.

Vurderer å kjøpe meg en POD XT. Men er ganske fersk på området.

Har lest litt gjennom tråden, uten at jeg ble særlig klokere på om POD XT er tingen for meg.

Per i dag har jeg en SG som jeg kjøpte på tre45 for 5200kr og en Marshall forsterker på 100W med separat Marshall høytaler. Det jeg er ute etter er en effektboks som jeg kan bruke til det meste, hvor jeg enkelt kan laste ned effekter (som blir brukt i kjente sanger) fra internett og kjøre de over på effektboksen, i og med at jeg ikke er så god til å stille inn selv. I tillegg ønsker jeg muligheten til å ta opptak av det jeg spiller. At effektboksen er enkel i bruk er også ett must i og med at jeg er ganske fersk.

Noen som har noen meninger, er POD XT noe for meg?

Takk for svar, mulig denne posten ble bare rot. Ble skrevet i forbifarten på jobb.

Hei.

Vurderer å kjøpe meg en POD XT. Men er ganske fersk på området.

Har lest litt gjennom tråden, uten at jeg ble særlig klokere på om POD XT er tingen for meg.

Per i dag har jeg en SG som jeg kjøpte på tre45 for 5200kr og en Marshall forsterker på 100W med separat Marshall høytaler. Det jeg er ute etter er en effektboks som jeg kan bruke til det meste, hvor jeg enkelt kan laste ned effekter (som blir brukt i kjente sanger) fra internett og kjøre de over på effektboksen, i og med at jeg ikke er så god til å stille inn selv. I tillegg ønsker jeg muligheten til å ta opptak av det jeg spiller. At effektboksen er enkel i bruk er også ett must i og med at jeg er ganske fersk.

Noen som har noen meninger, er POD XT noe for meg?

Takk for svar, mulig denne posten ble bare rot. Ble skrevet i forbifarten på jobb.

Jada. Det høres sånn ut.

Du kan ha mye gøy med en POD.

Det jeg ikke liker med Line6 er de ekstrapakkene koster mer enn de smaker, og at plugin-versjonen koster penger. DEN burde fulgt med, for du må jo ha en Line6-dingseboms for å bruke den uansett. :brum brum:

Men for det formålet du skisserer over, vil jeg si at den er helt topp. Jeg hadde min i et par år og solgte den videre til en god kompis uten å skjemmes.

Med Gearbox-programmet på PCen lærer du fort hvordan du skal skru dine egne lyder også, hvis du er litt nyskjerrig.