Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Les Paul Standard


vwh

Anbefalte innlegg

Slash sin første (og favoritt-)Les Paul er en 1959 Standard, og tilhørte Joe Perry (Areosmith), før Perry fikk hendene sine på den tilhørte den Duane Allman. Gitaren ble solgt til en pantesjappe for et par hundre dollar, og en gitarbutikk i Nashville kjøpte Les Paul'en, og ringte Slash (i Japan), og lurte på om han ville kjøpe gitaren. Slash betalte $8,000 for den, selv om den antakelig var verd ca. $15-20,000.

(info tatt fra et intervju med Slash i boken "the electric guitar". oversatt av undertegnede)

Åh, forresten: Jeg mener at "heritage cherry sunburst"-fargen er den peneste på Les Paul, det er på en måte den "ordentlige" fargen, og så er det slik Slash favoriserer. Selv har jeg helt svart, uten de hvite kantelistene som jeg ikke liker på svart Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ahh.. Nå har jeg kjøpt meg en Epiphone Std. les Paul i cherry sunburst

Utrolig bra rockelyd for en som er vant til Strats! Deilig sustain, ikke så dårlige stock pickups, og et utrolig bra utseende!

Har ennå ikke fått pilt så mye, men til nå virker det som om den var vel verdt pengene! :-D

Det gikk jammen fort du... kjempemessing rock/blues gitar. Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro å spille på den syns jeg.. feelingen liksom ;-)

er jo helt annerledes enn en Strat, og en morsom og vellydende avveksling :-D

Kommer nok uansett til å være Strat-gutt, men det hende jo at Strat'en ikke låter heavy nok liksom :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarlæreren min har en lespaul i samme farge som Slash sin. DEN er fin. Trur det er en eller annen form for Sunburst. Selv liker jeg best Strater, synes kroppen på lespaulen er en smule udigg. Men whatever, epiphone er jo fine gitarer.

Jeg håper du mener Slash`s signatur. For jeg har ett bilde av Slash oppsett av gitarer.. Fy faan det er mange.....

Kan kanskje få lagt ut en link til bildet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. Nå har jeg kjøpt meg en Epiphone Std. les Paul i cherry sunburst

Utrolig bra rockelyd for en som er vant til Strats! Deilig sustain, ikke så dårlige stock pickups, og et utrolig bra utseende!

Gratulerer! en ting: hva er egentlig sustain... har hørt at goth-gitarene mangla sustain, men har ikke skjønt noenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sustain min venn vil si at lyden henger igjen.

Tenk deg en tone som gradvis blir svakere og svakere.

Jo lengre tid det tar før den er borte, jo lengre sustain har den.

Skjønte du?

Det finnes en side på nettet som forklarer alle gitareffekter å hva de gjør men jeg husker ikke url`en. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.