Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Les Paul Standard


vwh

Anbefalte innlegg

Etter å ha prøvd en kamerats Les Paul, har jeg nåe bestemt meg for å ta turen ned i gitarsjappa og kjøpe meg en Epi Les Paul Standard.

Har skikkelig lyst på en litt mer "rockegitar" nå. Noen som har noen tips eller innvendinger?

Har også tenkt til å spørre om butikken kan ta min Charvel Model 3 i innbytte hvor mye er det rimelig at jeg skal få for den? gitaren har en del "wear and tear", men funker helt fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dette var virkelig skremmende.

Jeg surfet på internett, og jeg grublet over hvilken gitar jeg skulle kjøpe, plutselig på forumet ser jeg navnet på en utav gitarene( Epiphone Les Paul Standar).

men jeg har dessverre ingen tips eller innvendiger.

Men mens jeg er her så lurer jeg på:

Hvilken av disse 2 gitarene burde jeg kjøpe?

http://www.sound1.no/portal_2003_dynamic/a...?Produkt_ID=956

eller

http://www.sound1.no/portal_2003_dynamic/a...p?Produkt_ID=68

Jeg vil gjerne også ha noen tips.. og jeg håper at det er greit for Integrum, at jeg også spør litt på denne tråden.

Mvh

Oscar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit Oscar!

Når det kommer til å velge mellom en Strat og en Les Paul er det vel nesten bare en ting å si: velg det du liker best! Formene er jo helt forskjellige, men lyden er nok ikke såå forskjellig i dette tilfellet, hvor du har to gitarer med humbuckere. dra til en butikk å prøv litt forskjellig. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epi Standard er digg, en ganske så fantastisk gitar til en rimelig penge.

Jeg tror jeg hadde gått for epiphonen om jeg hadde vært deg Oscar. Den har nok en smule "bedre" kvalitet enn squieren. Jeg tror jeg tør å påstå at den har litt varmere og fyldigere lyd også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet dere hva gutter.. jeg går for Epiphone`en, har en les paul kopi fra før.. så nå kommer jeg noen hakk nærmere gibson.. men så var det fargen som gjenstod.. tror kanskje jeg tar den i svart.. er ikke helt sikker.. si gjerne deres meninger hvilke farge som er tøffest på les paul`n (blir vel enten Euroboy ny style [Heritage Cherry Sunburst] eller Old style [black]

:wink: (må ha hjelp til alt, nei da.. prøver å gjøre forumet litt mere morsomt.. men si gjerne deres meninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarlæreren min har en lespaul i samme farge som Slash sin. DEN er fin. Trur det er en eller annen form for Sunburst. Selv liker jeg best Strater, synes kroppen på lespaulen er en smule udigg. Men whatever, epiphone er jo fine gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet Oscar.

Den Stratocasteren du lister er en Squire så jeg tror i så måte at jeg ville gått for Epiphonen. Bedre kvalitet på den, IMH. Men det kommer jo også litt ann på hva slags annet utstyr du har og lyd du er ute etter.

(Jeg har forresten aldrig prøvet en dobbel fat strat... I så måte er de vel kansje ganske like lydmessig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. Nå har jeg kjøpt meg en Epiphone Std. les Paul i cherry sunburst

Utrolig bra rockelyd for en som er vant til Strats! Deilig sustain, ikke så dårlige stock pickups, og et utrolig bra utseende!

Har ennå ikke fått pilt så mye, men til nå virker det som om den var vel verdt pengene! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.