Web Analytics
Jump to content

Ny gitar (huff enda en ;)

razorback94

Recommended Posts

Hei alle sammen ^_^ , jeg har spilt gitar i snart 4 år og tenker nå på å få meg en ordentlig gitar, siden jeg har tenkt til å satse på gitar (videregående etc)

Musikk jeg spiller: Metallica, Judas Priest, Maiden, Pantera og noe Randy Rhoads/Ozzy Osbourne (den gata der)

Ting jeg helst skulle hatt på gitar:

Ordentlig tremolo ( Floyd anyone?)

Pickups som egner seg for nevnte band/musikksjangere.

Helst 24 bånd.

Tynn hals (Ikke tenk Les Paul)

God kvalitet som selvfølgelig varer :)

Pris: rundt 5 lapper (Foreldrene mine skal en tur over dammen i høst, så dermed blir det sannsynligvis handling i statene, eller så bestiller jeg fra Statene fra Guitar Center)

Har sett på b.l.a

http://www.guitarcenter.com/Dean-Far-Beyon...935-i1147414.gc -- Dean FBD ML

http://www.guitarcenter.com/Dean-Dime-O-Fl...370-i1150879.gc -- Dean Dime-O-Flame

Også har jeg sett på Schecter Hellrasier gitarene.

Noen forslag?

Edited by razorback94

• Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg ville kjøpt denne:

IBANEZ%20RG2610E%20Black%20FLOOR%20MODEL%206-String%20Electric%20Guitar.jpg

http://www.drumcityguitarland.com/drumcity...r-P623C316.aspx

Men du sier at du vil satse på gitar, muligens videregående? Begynner på mitt siste år på musikklinja, og fraråder deg på det sterkeste å kjøpe en "metalgitar", hvis ikke du har en annen type gitar du kan bruke der. Tenker da på å stemme opp/ned med floyd, hottere pickuper osv. Bruker selv samme gitar på skolen som i band, men den har fast bro og relativt rolige mikker (JB/'59).

Lykke til med kjøp av gitar.

Jeg tror Hellraiseren er veien å gå, selv om de Dean'ene der var fete, det som er er jo at det blir veldig crunchy metal sound, noe som kanskje er ugunstig hvis du vil spille noe annet som du kanskje må på musikklinja (?)

Lykke til uansett :)

Jeg tror Hellraiseren er veien å gå, selv om de Dean'ene der var fete, det som er er jo at det blir veldig crunchy metal sound, noe som kanskje er ugunstig hvis du vil spille noe annet som du kanskje må på musikklinja (?)

Lykke til uansett :)

Pluss at det kommer til så noget rart å komme på diverse eksamener, klassekonserter osv. med en svær fucking Dean ML :lol:

Pluss at det kommer til så noget rart å komme på diverse eksamener, klassekonserter osv. med en svær fucking Dean ML :lol:

Nope, det kommer til å se bråtøft ut. Til trådstarter: Hva med en vanlig Dean ML (altså ikke en av Dime-variantene)? Pengene du sparer på det kan du jo evt. bruke til en (eller to) litt mer allsidige pickuper. Altså noe a la denne.

Skal du ha en Dean a?

eller åpner du for andre ting? :)

for viss du liker fete former og smooooth neck + floyd og 24 bånd.:

Da ville jeg sterkt vurdert en Jackson RR24 <3

Jeg skal skaffe meg en selv når den tid kommer...

Edited by xshorteyx

Nope, det kommer til å se bråtøft ut. Til trådstarter: Hva med en vanlig Dean ML (altså ikke en av Dime-variantene)? Pengene du sparer på det kan du jo evt. bruke til en (eller to) litt mer allsidige pickuper. Altså noe a la denne.

Akkurat det jeg hadde tenkt til forslå selv. Vil du ha Dime-lyden er det bare å sette i en SH-13 Dimebucker (og eventuelt SH-1n 59). Du sparer en vel rundt $200-300 også på den løsningen. Syns Dean tar mye ekstra for at det skal stå "Dime" på gitaren, flere av signaturmodellen har jo blitt designet og produsert etter Dimes død også... <_<

Jeg har en Dean ML selv, god gitar det. Den ser litt brutal ut :P, men jeg spiller alt mulig rart på den. :D

Syns Dean tar mye ekstra for at det skal stå "Dime" på gitaren, flere av signaturmodellen har jo blitt designet og produsert etter Dimes død også... <_<

Det samme har jeg reagert på.

Jeg blir nermest irritert av å tenke på nyere dean modeller med Dimebag sitt navn på..

Hva er det for no tull.

"Well, uhm,, yeah,, this is the guitar dimebag WOULD have used if he was still alive..-nervøse ansikts-rykkninger-"

Oi, det var mange forslag over natta gitt :ninja:

så for vi se igjennom forslagene da.

Var det ved hals eller ved bro Dimebag brukte Dimebucker mikrofonene? [Er så forvirra over at mange av modellene har på begge, mens noen har kun ved hals osv)

Edited by razorback94

Hissige pickuper er vel ikkeno problem. Gitaren har volumkontroll og ampen har gainpot og EQ :P Jeg spiller Tom Waits og Lynyrd Skynyrd med mine aktive EMG humbuckere. ;) Når det gjelder omstemming med Floyd - invester 500 i en Tremol-no. :)

Edited by Aphelion

Dean ML '79 var jo et bra alternativ, som sagt, det er jo bare å bytte ut med en Dimebucker hvis jeg vil ha ''akkurat den Dime-sounden.''

Hvis denne byttet ut med en mer allsidig mikrofon og en dimebucker hadde jo blitt konge ^_^

Bare å komme med flere forslag, det er fortsatt lenge til jeg må bestemme meg. (til høsten)

Liker veldig ''radikale'' former på gitaren, og er av typen som driter i folk som synes gitaren ser for brutal ut, passer ikke inn osv (Bare jeg synes den ser tøff ut. :P )

Var det ved hals eller ved bro Dimebag brukte Dimebucker mikrofonene? [Er så forvirra over at mange av modellene har på begge, mens noen har kun ved hals osv)

Han brukte først og fremst pickupen Dimebucker er basert på, Bill Lawrence L-500XL, ;)

Edited by Aphelion

DEAN DEAN DEAN! IKKE HØR PÅ TULLINGENE :ninja:

For hissige pickup er dte jo mange alternativ. Seymour Duncan Distortion(sh-6), EMG's, Dimebucker osv.

For mer allsidignet så går det jo an å installere en ny pickup i neck?

Hissig i bridge for metal og en Seymour DUncan SH-2, Jazz-pickup i neck for cleans.