Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe ny gitar


AndreasH

Anbefalte innlegg

Ephi LP er ikke så bra at det gjør noe...

Den er tung, VELDIG tung og jeg liker ikke Ephi...

Jeg elsker Gibson men liker ikke Ephi...

Det har litt å gjøre med treet som blir brukt,

kvaliteten på det som blir laget, og mange ganger pick'ene....

hvis du har 3000 å bruke vil jeg egentlig ambefale deg å spare opp litt til,

kan da vel ikke være så vanskelig... du er snart 16....

hvis du har 5000 kan du få en helt annen kvalitet på gitarene,

og hvis du kjøper brukt kan du finne UTROLIG masse bra..

tok meg tid til å lete litt på finn.no:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13343122&sid=xz6cbaN09vi397083&WT.svl=Link - EMG pick'er med floyd rose tremolo... denne er et knallkjøp... evigvarende pick-ups og en tremolo som ALDRI går ut av stemming...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13024764&sid=xz6cbaN09vi426105&WT.svl=Link - ikke veldig ulik Squier'n bare utrolig mye bedre lyd og spillefølelse...

For all del, IKKE kjøp pga utseendet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Føler jeg må gripe inn her. Jeg vil fraråde deg til å kjøpe ESPen som ble anbefalt i forrige post av hovedsaklig to grunner:

- Floyd rose er noe jeg ville styrt unna om jeg var nybegynner. At det er en tremolo som holder stemmingen er egentlig villedende.

- EMG pickups. Duger vel ikke til stort annet enn metall.

(pluss at floyd på en LP-style gitar ser forjævlig ut spør du meg)

En epi les paul er godt valg spør du meg. Allsidig nok til å takle det meste. Kjøper du den brukt så taper du ikke noe serlig om du vil selge den igjen.

Alle epiene jeg har prøvd og eid har alle vært lettspilte. Etter et halvt år som elgitarist vil du knapt merke forskjellen på en Gibson og en Epi uansett.

Skaff deg en Epiphone LP og spill på den til du har nok selvinnsikt til å vite hva du virkelig er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- EMG pickups. Duger vel ikke til stort annet enn metall.

Føler at jeg må gripe inn her ;) Det der er det dummeste jeg har hørt, rett og slett. Har spilt på en ESP EC-1000 med EMG 81+60 ganske lenge nå, og brukt den til det meste av stilarter. Det er bare snakk om å skru litt på ampen og evt. volumpoten på gitaren.

Hvorfor mener du at EMG kun duger til metall?

Tar Mark Knopfler og David Gilmour skammelig feil, eller spiller de metall? :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephi LP er ikke så bra at det gjør noe...

Den er tung, VELDIG tung og jeg liker ikke Ephi...

Jeg elsker Gibson men liker ikke Ephi...

Det har litt å gjøre med treet som blir brukt,

kvaliteten på det som blir laget, og mange ganger pick'ene....

hvis du har 3000 å bruke vil jeg egentlig ambefale deg å spare opp litt til,

kan da vel ikke være så vanskelig... du er snart 16....

hvis du har 5000 kan du få en helt annen kvalitet på gitarene,

og hvis du kjøper brukt kan du finne UTROLIG masse bra..

tok meg tid til å lete litt på finn.no:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13343122&sid=xz6cbaN09vi397083&WT.svl=Link - EMG pick'er med floyd rose tremolo... denne er et knallkjøp... evigvarende pick-ups og en tremolo som ALDRI går ut av stemming...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13024764&sid=xz6cbaN09vi426105&WT.svl=Link - ikke veldig ulik Squier'n bare utrolig mye bedre lyd og spillefølelse...

For all del, IKKE kjøp pga utseendet!

Gutten har spillt i halvannet år! En ephi duger i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6k for min Epi LP Custom.

Kanskje litt for mye, men jeg visste ikke bedre da jeg kjøpte den helt ny på Hagstrøm i byn.

Men kjøper du en brukt Epi LP til mindre peng, så er dette en veldig god gitar for deg som ikke har råd til dyre gitarer.

Jeg har hatt noen småfeil i min, men dte ble enkelt fikset. For eksempel noen skruer som ikke var festet godt nok. Bare å skru inn osv.

Men ellers veldig allsidig gitar og de låter MYE bedre enn mange andre billiggitarer.

Når folk sier at Epi suger uten å komme med argumenter, så må du ikke høre på dem. Det er mange, altfor mange, som uttryker seg uten å ha noe som helst erfaring med disse gitarene. Eller de sammenligner Epi Lp Custom til 6k med en Gibson LP Custom som koster opp mot 30k, og påstår at Epiphone er dårlig uten å ta hennsyn til pris ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephi LP er ikke så bra at det gjør noe...

Den er tung, VELDIG tung og jeg liker ikke Ephi...

Jeg elsker Gibson men liker ikke Ephi...

Det har litt å gjøre med treet som blir brukt,

kvaliteten på det som blir laget, og mange ganger pick'ene....

hvis du har 3000 å bruke vil jeg egentlig ambefale deg å spare opp litt til,

kan da vel ikke være så vanskelig... du er snart 16....

hvis du har 5000 kan du få en helt annen kvalitet på gitarene,

og hvis du kjøper brukt kan du finne UTROLIG masse bra..

tok meg tid til å lete litt på finn.no:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13343122&sid=xz6cbaN09vi397083&WT.svl=Link - EMG pick'er med floyd rose tremolo... denne er et knallkjøp... evigvarende pick-ups og en tremolo som ALDRI går ut av stemming...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13024764&sid=xz6cbaN09vi426105&WT.svl=Link - ikke veldig ulik Squier'n bare utrolig mye bedre lyd og spillefølelse...

For all del, IKKE kjøp pga utseendet!

Tror ikke linkene dine funker, ihvertfall ikke for meg ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg må gripe inn her ;) Det der er det dummeste jeg har hørt, rett og slett. Har spilt på en ESP EC-1000 med EMG 81+60 ganske lenge nå, og brukt den til det meste av stilarter. Det er bare snakk om å skru litt på ampen og evt. volumpoten på gitaren.

Hvorfor mener du at EMG kun duger til metall?

Tar Mark Knopfler og David Gilmour skammelig feil, eller spiller de metall? :)

Nei bevares, jeg tenkte faktsik ikke på EMGene i singlecoil størrelse da jeg uttalte meg, for de har jeg ikke prøvd selv.

Tenkte mest på EMG 81+60. Lillebroren min har en Dean Razorback med disse og som låter veldig bra til metall. Men jeg synes gitaren er udugelig til f.eks blues.

Om du mener de er brukelig til den type spillestil får du mene det. En bluesfan ville mest sannsynligvis sett en annen vei.

Det jeg mente å formidle er at jeg synes EMG ikke er et like allsidig valg, når en ikke helt vet hva en vil ha enda.

Beklager stereotypifiseringen til ømme EMG-fans-tær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg må gripe inn her ;) Det der er det dummeste jeg har hørt, rett og slett. Har spilt på en ESP EC-1000 med EMG 81+60 ganske lenge nå, og brukt den til det meste av stilarter. Det er bare snakk om å skru litt på ampen og evt. volumpoten på gitaren.

Hvorfor mener du at EMG kun duger til metall?

Tar Mark Knopfler og David Gilmour skammelig feil, eller spiller de metall? :)

VÆR SÅ SNILL og ikke ta den EMG diskusjonen igjen.

Og ellers så synes jeg ikke floyd er noe problem for en nybegynner så lenge han faktisk VET hva det innebærer. Og flere andre gitarer det har vært linket til her har og hatt floyd.

Men når det gjelder den ESP´en, er min personlige mening at den ser helt jævlig ut. Stygg headstock. Og det er noe som skurrer med floyd på en Les Paul kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit han ikke har spilt lenge og at han ikke trenger noen god gitar,

men jeg tror det er likt med dere som med meg,

spillegleden øker 100000% når du får en god gitar!

mitt eneste tips er:

Gå til en gitarforretning og prøv forskjellige typer gitarer...

finn din type gitar og din type låt.....

og vær fornøyd med ditt valg:)

lykke til:)

ps: EMG er allsidig uansett om det er H eller S..

En kamerat av meg har bytta ut pick'ene på sin Epi LP til EMG 81 og EMG 86 er det vel...

Det låter helt sinnsvakt bra....

Han spiller for det meste 80-talls rock;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en Epi selv hin dagen, en LP Standard, og den var overraskende god å spille på (noe som vel er det viktigste). Tror ikke du trår feil med Standarden du har valgt deg ut, den vil vare lenge.

Om du skulle finne ut at den ikke er noe for deg, har musicstore overkommelige retur-rutiner også, men det tror jeg som sagt du ikke vil behøve å bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Strat med Seymor Duncan opsett er konge. ;)

Jepp, helt enig. Det er også ESP Vintage Plus Strat med SSL-1.

Klarte ikke dukke da Debris skulle 'kaste' sin :lol:

Men et tips til en som skal kjøpe seg god strat på budsjett.

Sjekk ut Edwards. Jeg har en Edwards relic også. Sammenlignet

med ESP versjonen er finish på begge disse tilnærmet identisk.

Samt Edwards bruker SD pickuper som standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6k for min Epi LP Custom.

Kanskje litt for mye, men jeg visste ikke bedre da jeg kjøpte den helt ny på Hagstrøm i byn.

Men kjøper du en brukt Epi LP til mindre peng, så er dette en veldig god gitar for deg som ikke har råd til dyre gitarer.

Jeg har hatt noen småfeil i min, men dte ble enkelt fikset. For eksempel noen skruer som ikke var festet godt nok. Bare å skru inn osv.

Men ellers veldig allsidig gitar og de låter MYE bedre enn mange andre billiggitarer.

Når folk sier at Epi suger uten å komme med argumenter, så må du ikke høre på dem. Det er mange, altfor mange, som uttryker seg uten å ha noe som helst erfaring med disse gitarene. Eller de sammenligner Epi Lp Custom til 6k med en Gibson LP Custom som koster opp mot 30k, og påstår at Epiphone er dårlig uten å ta hennsyn til pris ol..

Takk skal du ha!

Det er alt for mange som gir råd ut fra hva de har lest og hørt andre si.

Jeg har hatt både Ephipone og Gibson og bortsett fra potmeter pick up's og switch så var forskjellen helt marginal. Også når det gjaldt lyd. Selvsagt så er pick-up'ene på Gibson bedre, men dette er ting som enkelt kan skiftes dersom du liker gitaren forøvrig. Enkelte Ephier har potensiale til å bli med deg resten av livet.

Så dersom du liker og har lyst på den gitaren så kan du ihvertfall være trygg på at du får et godt instrument.

Du kan være trygg på at du får en av musikkhistoriens mest legendariske gitarer også B)

Du vil ikke få noe trøbbel med kred'en for å si det sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.