Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lim til bridge?


Thomas

Anbefalte innlegg

Jeg fant en archtop akustisk oppe hos besteforeldrene mine i går, og vurderer å fikse denne. Bridgen er løs, og må limes (..). Noen som aner noe om hvilken type lim jeg burde bruke, og hvor jeg får tak i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det var en uvanlig oppgave .... :)

Bruke "limebridgenpågitaresådenblirfinigjen-lim"? Eller kanskje en lim som er lettere å få tak i , kanskje trelim ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft, det sier de alle.. ;) Har tenkt litt på det, og det er i grunnen ikke noe stort poeng i å bruke en spesiell type lim etter som jeg kan se det, poenget må vel bare være at det skal være et så tynt lag som mulig, og at det skal holde uten å vibrere noe i forhold til kroppen, så en relativt vanlig type lim burde fungere greit. Har en del jobb før jeg kan lime den da. Må først pusse ned den fæle lakken som er på nå, så enten legge på klarlakk (om jeg får det til å se pent ut, noe jeg tviler på, nå har den en gyselig grønn farge, og jeg får neppe bort all den malinga/lakken), eller en penere farge, muligens med en liten sunburst-greie hvis jeg orker. Så må gripebrettet få en grundig oppusning, litt olje osv. Må bytte ut litt mekanikk, men det skulle ikke bli så fæle jobben. Annet enn det er det bare å smekke på noen nye strenger og spille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CowJuice; Om det forumet her er så dårlig at man rømmer til et annet med en gang man finner adressen, så får det heller være lov å reklamere ;) Takk for tipset.

Ponylæd, ja, den holder seg jo i utgangspunktet på plass uten lim. Det ser ut som om det har vært noe lim der fra før av, og jeg synes det er greit å ha den sittende fast f.eks. når man skifter strenger, alt blir så mye enklere da. Kunne vel strengt tatt klart meg med den løs, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nynorsk vettu ;)

Thomas:

joda forumet her er dårlig, men når folk som dere kommer hit og snakker i vei som dere gjør :mrgreen: så kommer det sikkert fler etterhvert også som søker ekspertise :P og da kommer det mange!

Men for all del reklamer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slabben, jeg sa ikke at forumet var dårlig, det jeg sa var 'Hvis forumet hadde vært så dårlig at alle rømmer til et annet forum når de får vite om det, da får det heller være greit med reklame.' Jeg synes det går veldig bra med dette forumet, sammenlignet med hvor kort det har vært online. Sier i alle fall et lim her.. Men, det er mye rart som blir sagt. Hallvard f.eks. sier 'et strikk', *mobbepå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget viktig å bruke et lim som blir sprøtt når det tørker, og ikke seigt.

Dersom du skulle tenke på å flytte, eller bytte stolen senere, får du den ikke av uten å ødelegge hele stasen, hvis limet er seigt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.