Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

siimen og gitarutstyret med bilder!


Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Jeg har vært registrert på forumet her nå en liten stund å tenkte jeg skulle legge ut litt smått info om meg selv.

Jeg er førstegangsregistrert i 1986. Vokste opp i ei lita bygd kalt Kirkenær på Østlandet. Har nå flyttet til Porsgrunn og studerer informatikk og automasjon der. Å studere tar masse tid så blir desverre for lite spilling i blant.

Har spilt gitar litt nå og da i livet. Begynte første gang når jeg gikk siste året på barneskolen. Spilte så noen år men desverre så mistet jeg litt av interessen og solgte utstyret mitt.

Kjøpte meg nytt utstyr for ca 1,5 år siden for å begynne å spille. Tok meg nok ca ett halvt år siden før jeg begynte å spille skikkelig og jeg ble med i et studentband høsten 2007. Spiller i det fortsatt.

Av utstyr så har jeg alt for mye etter min økonomiske og etter manges mening her, for bra utstyr til mine spilleferdigheter. Men jeg liker det jeg har og har finni ut at jeg har det som en investering:)

Det var litt om meg!

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Oi.. denne hadde jeg glemt..

vi/jeg spiller stort sett rock. Blir mye coverlåter til tider men prøver å lage noe eget. Selv når jeg spiller hjemme så er det stort sett improvisasjon det går i for å prøve å finne noe kule riff etc å bruke..

Saker å ting jeg har hatt:

Squier Stratocaster

Peavey Rage 158

Marshall Jackhammer

Det utstyret jeg har nå:

Gibson Les Paul Standard 2001

Hagstrøm Swede

Marina Snow2 black kassegitar(gammel type kassegitar som var min første)

Boss BCB60 pedalbrett

Dunlop Crybaby Buddy Guy signatur

Boss NS-2

Boss OD-3

Boss DS-1

Marshall DSL-100

THD Hotplate 16ohm

Marshall 1960A Vintage

Roland Cube 60

Når det gjelder utstyret så prøver jeg å få bytta ut Crybabyen til en Vox V847(noen som mener jeg bør la vær?). Har også planer om å bytte ut DS-1 med noe med mer kraft. Har tittet litt på DS-1 med keeley ultra mod og det frister med en sånn men ikke sikker enda. Har også planer om å kjøpe meg en AC-3, Korg Pitchblack tuner og en Keeley compressor etterhvert. Frister også litt etter en Boss DD-20 siden det virker som om det er bra med muligheer med den(som jeg antagelig ikke trenger)..

Bilder får jeg prøve å få til etterhvert

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Endelig mottatt Pedaltrain PT2 brettet mitt og Trex Fueltank. Men nå lurer jeg veldig på hvordan dere andre har gjort det med montering av strømforsyning under brettene? Finner ingen bilder av dette i pedalbrett tråden her så får spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 7 months later...

En tråd jeg virkelig har glemt helt bort!! Er vel på tide å oppdatere litt her!

Utstyrsmessig så har ting forsvunnet og ting blitt kjøpt inn..

Jeg har solgt Hagstrøm Swede, Whammy, DS-1, OD-3, Crybaby og NS-2 jeg hadde en gang. Så effektbrettet har blitt ganske så tomt etterhvert.

Vurderer å selge Boss CE-3 Chorsen og Boss AC-3 Acoustic Simulatoren min også hvis noen skulle ha interesse av det. Jeg trenger sårt en wah som passer fint i vrengsammenheng så bytte i en wah er aktuelt.

Ellers har det jo gått ett halvt år. Jeg har blitt ett halvt år eldre og nått 23 på aldern.. Begynner å bli gammal gitt..

Har vel egentlig ikke slengt ut noe bilde av meg selv noe sted så her kommer ett:

_MG_6464.jpg

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her er det på tide med litt oppdatering igjen skjønner jeg..

Har slutta i bandet for ett par måneder siden grunnet forskjellig musikksmak blant alle sammen, noe som gjorde at jeg mistet litt interessen for bandet. Får bruke litt tid på å lære meg mer og lage musikk selv ei stund før jeg flytter når jeg er ferdig på skolen.. Kanskje det blir å finne ett band til neste sommer!

Utstyr har stort sett forsvinni fra lista mi. Har solgt følgende:

Hagstrøm Swede

Boss BCB60 pedalbrett

Dunlop Crybaby Buddy Guy signatur

Boss NS-2

Boss OD-3

Boss DS-1

Boss AC-3

Boss CE-3

Roland Cube 60

Digitec Whammy

Har visst hatt en del forskjellige pedaler seg jeg :unsure:

Har vurdert og selge kabiettet mitt også, men holder det litt på is om dagen.. Forsterkern er forøvrig til salgs! Jeg har fått en stor trang til å bytte forsterker, men jeg aner ikke hva jeg vil ha istedet. Tar imot bud på forsterkern hvertfall!

Også må jeg ikke glemme en ting. Har jo kjøpt meg en gitar til også!! Gibson Les Paul Custom i cherryburst. Hærlig gitar!

IMG_0222.jpg

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa.. Alt har jo sine fordeler, hva gir du i mellom?:) jeg er i utgangspunktet ute etter en rørtopp med heftig vreng

Vel, Microcuben har vel ikke akkurat heftig vreng, og noen rørtopp er det i hvertfall ikke. ;) Det var vel mest ment som en fleip.

On-topic: fine gitarer du har forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.