Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ole staveteig


epiphone_custom

Anbefalte innlegg

Ja nå skal du høre her, gutten min, at jeg synes Ole Staveteig, plata hans, og alt med den mannen suger noe helt fantastisk. Jeg satte meg ned i den lokale musikksjappa en ettermiddag og hørte igjennem "verket", og ble ikke forundret over noe annet enn at han spilte tilogmed stairway to heaven i VALSETAKT! Ja du hørte riktig, valsetakt. ALLE sangene hans gikk i samme takten, alt var bare møkk, og at han er flink til å tappe, javel, men hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg synes det er helt sinnsvakt kjedelig. Hvorfor? Jo, det er jo ikke dynamikk i spillingen? Han kunne like gjerne spilt piano hvis han absolutt vil spille med to hender samtidig.

Alt det som er typisk gitar; forkskjellig bruk av plekter/finger på forskjellige steder på strengene...alt dette som gjør at man kan få mange ulike lyder og klangfarger på en gitar, alt dette mister man ved å spille som Stavteige. Så hva er poenget? Imponerende? Ja. Spennende? Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fint enig i at han kan bli litt kjedelig i lengden, og at lyden blir litt spinkel til enkelte sanger. Men gutten kan spille da!

Så han på en minikonsert (for oss som ikke slepper inn der det er 18-årsgrense) her for et par uker siden. Han er ganske så god. Kjøpte den "Best of Tap"-CD'en og synes den er helt grei. Han har en del pent, liker versjonen hans av Wish You Were here (bedre enn andre cover-versjoner, ihvertfall). Ikke alt er like bra.

Men alt i alt, jeg liker det jeg hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i utlandet, så jeg er ikke helt oppdatert på alt der hjemme, men er det han tappe-kisen Dagsrevyen filmet inne på Imerslund? Han som hadde en Hendrix tribute-CD eller noe slikt? (Har da norsk parabol her, da...)

Det lille jeg hørte virket kult nok, men så hjalp det jo at det ble spilt på to gitarer samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.