Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wristband / svettebånd


PL3ktEr

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Paul Gilbert ble ikke noe bedre til å spille av å ha frynser hengende fra halsen på gitaren' date=' men han var veldig godt fornøyd med evnen de hadde til å tørke svette fra hånden hans.[/quote']

Jeg syns gitaristene/bassisten i gode gamle Guns N' Roses hadde en litt mer stylish detalj til å fjerne svette med: de hadde et coolt sjørøversjal hver hengende ut av baklommen/beltet/bukselinningen. Jeg er prinsippielt imot å ha tøystykker hengende på mikrofonstativ/gitarer o.a, men jeg syns det er OK å ha flagrende tøystykker på kroppen. Men svettebånd er coole, de også. Hadde lyst til å kjøpe meg Metallica-warmers i dag, men de kosta jo skjorta (bokstavlig talt, jeg kjøpte en skjorte til samme prisen som warmersene i stedet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere er klar over at svettebånd er laget for å tørke av svette (og da i hovedsak panna). Dvs. at de ikke fjerner noe svette fra fingrene under konsert (med mindre du fysisk tørker av fingrene på svettebåndet du ahr på den andre armen da...), da denne kommer fra håndflaten. At det hindrer senebetennelse er falsk trygghet, for senene vil ikke bli like sterke som hvis du ikke brukte svettebånd, og man kan da lettere få senebetennelse hvis man ikke bruker bånda ved en senere anledning (evt. flere anledninger...). Å bygge opp muskler og sener sakte men sikkert er en bedre løsning for dette.

Selv synes jeg de klemmer litt for stramt, slik at venstrehånden ikke kan bevege seg fritt nok. Dessuten holdes ikke høyre underarm på plass slik jeg vil pga. det glatte stoffet i svettebåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Paul Gilbert ble ikke noe bedre til å spille av å ha frynser hengende fra halsen på gitaren, men han var veldig godt fornøyd med evnen de hadde til å tørke svette fra hånden hans.

Jeg syns gitaristene/bassisten i gode gamle Guns N' Roses hadde en litt mer stylish detalj til å fjerne svette med: de hadde et coolt sjørøversjal hver hengende ut av baklommen/beltet/bukselinningen. Jeg er prinsippielt imot å ha tøystykker hengende på mikrofonstativ/gitarer o.a, men jeg syns det er OK å ha flagrende tøystykker på kroppen. Men svettebånd er coole, de også. Hadde lyst til å kjøpe meg Metallica-warmers i dag, men de kosta jo skjorta (bokstavlig talt, jeg kjøpte en skjorte til samme prisen som warmersene i stedet).

Hvor er det man får kjøpt de ''metallica-warmers'' sakene? ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.