Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mic til å mikke opp gitarkabinett?


CowJuice

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale noe? Trenger ikke noe dritbra, bare noe bedre enn de 100kroners no-name mikkene du kjøper på pc-sjappa..

Har hørt at mange bruker Shure SM57 eller 58 eller noe, men den koster liksom 1500 spennare..

Kunne tenke meg å bruke ca 500 på en mikrofon.

Den skal hovedsaklig brukes til å mikke opp gitar-kabinett for å spille inn på PCen vha et Soundblaster live lydkort og cakewalk pro audio.

Den kommer kanskje også til å brukes til sang en skjelden gang, men det blir ikke ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt sagt så er SM57 mer tilpasset gitaramper, skarptromme og tammer, mens SM58 er er verdens mest brukte live vokal mikrofon. MEN når det er sagt så er også SM57 KONGE på mange typer vokal, og då særlig mer rocka. De ligger stort sett i samme pris, men SM58 er litt dyrere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydmessig er det ikke enorm forskjell på dem, men som sagt 57 er mer tilpasset intrumenter, og da spesielt det lydtrykket disse gir.

Dessuten så er karakteristikken forskjellige på den. 57 er mte mer retningsbestemt. Tar man opp skarptromme så får man ikke med så mye andre instrumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SM57 er særs velegnet til å mikke opp gitar-kabinett med ja. Jeg vet de hadde den for rundt 1000,- på Riff. De har noen spesialavtale eller noe som gjør at den er så billig der. Ellers må man vel gjerne ut med 1300-1400 for den.

SM57 funker som fjell til rocka vokal ja. Bruker den selv til blackmetal-vokal. Får råere lyd enn med en SM58. "Radio-vokal", som jeg pleier å kalle det. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.