Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verker i armen


Mr.CobainFan

Anbefalte innlegg

Sorry, litt usikker hvor jeg skulle poste denne.

I det siste har jeg spilt mye mere aktivt enn det jeg vanligvis har gjort, og nå begynner det å verke noe jævlig, i venstre armen. Det er rundt albuen og håndleddet, det er verst.

Har det skjedd med noen andre her? Ganske så sikker på at det kommer av spillinga, siden jeg har vært nokså lat i det siste.

Noen som vet om noen mirakel kur?? Tenkte jeg skulle spørre om det var noen teorier her om hvordan dette har gått til, siden det aldri har skjedd før :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirakelkur nr. 1:

VARM OPP

Mirakelkur nr. 2:

Spill gjenvlig, ikke spill i skippertak eller stunder du spiller mye mer enn andre, musklene dine er ikke vant til slikt. Husker jeg også hadde et helvete da jeg fikk min første bass for 5 år sia, det gjorde drit-vondt, men det gikk over, husker ikke hvordan, men musklene ble vel nat til det på en eller annen måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan virke som senebetennelse, og hvis det ER det, så er det kun EN mirakelkur som gjelder; legg fra deg gitaren i et par uker. ikke belast hånda. Synd men slik er det. hvis du driter i dette så kan det bli KRONISK og DET vil du ikke.

Når du har lagt fra deg gitaren et par uker og den føles bedre igjen, da fortsetter du slik Gnome sa, ved å VARME OPP ordentlig før du spiller, samt å ta regelmessige paser fra spillingen. Man skal faktisk også tøye ut kroppen etter at man har spilt akkuratt som man bør etter å ha drevet med fysisk fstring.

Husker vi lørte om dette da jeg studerte. Lett å overse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er senebetennelse det er snakk om så ta det for

all del rolig med spillinga i noen dager. Har hatt en del

plager med dette. I starten brydde jeg meg ikke så mye

om å ta pauser og det førte til kroniske plager over lang tid.

En kompis av meg som spiller bass måtte legge opp spillinga pga senebetennelse.

Men hvis du følger tHeMuTh|n's råd, går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.