Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lap/pedal-Steel tråden.


ernieball

Anbefalte innlegg

fordi Magnet bruker det , og det er så sinnsykt pent.

Pedal Steel er dyrere , større og blir lissom for meg litt mer country , selvom jeg vet det egentlig ikke er det .. Vil bare ha en av de små plankene med singlecoil som bare spyr ut NYDELIG lyd

Ikke et stort monster .. selvom pedal"-sliden" er veldig pen..

*

N i l s e f i x*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst må du gå på hjemmesida mi www.home.no/nilsefix å se videoen der han spiller lapsteel og looper aleine i vg-bygget . Må laste ned videolinken som ligger på hovedsida mi ..

Og i tillegg , om du går på www.homeofmagnet.com kommer det en popup når du går inn der du kan laste ned 4 gratis låter .. Last ned Heaviest Heart ...den er fantastisk fin!!

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapsteel kan du jo få relativt rimelig, tenker et par tusen så får du deg noe brukbart.

Men pedalsteel (Jerry Garcia i The Grateful Dead spilte forresten endel steel :)) er en god del dyrere.

Pedalsteel er jo også en god del mere avansert å lære seg, med 10 strenger (enten stemt i E9 eller C9), og minst tre pedaler og tre knelevere til å slakke eller stramme strengene for å endre tonen(e).

Har sjekket ut litt priser på steel i det siste, har lyst til å prøve å skaffe meg et selv, billigste steelet som anbefales rundt omkring i steelkretser er visst www.carterstarter.com/

Kan skaffes fra USA for 700-750 dollar, i Norge skal RIFF ha 12 000 (sykt overpriset spør du meg!) for et. De fleste andre begynnersteels ligger visst over $1000-klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis de fleste begynnersteels ligger på la oss si 1100 dollar i USA blir det 7800 i NOK.

Så skal 24% merverdiavgift legges til, da blir prisen 9700.

Deretter må man vel legge til litt frakt og slikt pluss at Riff skal ha litt inntekt selv.

Da er det vel ikke så veldig overpriset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carter Starteren som ligger på 12 000 hos Riff da.... Den får man ned i 700 dollar. Si at du betaler 850 dollar for den (som er veil. pris, de fleste steder får man den til rundt 700) så betaler du fortsatt ikke mer enn rundt en 8500 kroner når frakt og mva er betalt...

Man kan vel konkludere med at å kjøpe pedalsteel i Norge lønner seg simpelthen ikke fordi markedet er omtrent ikke-eksisterende og de som selger må ha alt for høye priser kontra å kjøpe direkte fra statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.