Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vond venstre arm når jeg spiller


tisi1

Anbefalte innlegg

I det siste når jeg har spilt bass har jeg begynt å kjenne sterke smerter i håndleddet og oppover i underarmen, og når jeg spiller raskt med fingrene føles det som om hele armen min skal rive seg av, det er ikke det at armen min er sliten, for det vet jeg hvordan kjennes ut, men det er intens stikking og håndleddet har en tendens til å låse seg (at når jeg er ferdig med å spille så stivner leddet helt og jeg må bøye på det helt til det kommer et hel***** SMELL og da kan jeg bevege det igjen.... Har jeg begynt å få senebetennelse? jeg varmer opp, det har jeg alltid vært nøye på og hvis det viser seg å være senebetennelse vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, kan ikke legge fra meg bassen og gitaren (piano pgså forsåvidt) det går bare ikke!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde no liknende med skulderen for en stund siden. Ta en titt på spille stilen din i et speil... letter og se om det er no galt da. Det med at det smeller når du retter ut ledden kan tyde på leddgikt... men hvor gammel er du... slikt forkommer oftest for eldre.

Ta et par dagers pause... hvis det ikke bedrer seg... som sagt, besøk en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er under 23 for å si det sånn... har sett meg i speilet når jeg spiller og jeg har spurt bassister om spille stilen min, om det er noe galt med den,men de sier at den er helt fin,jer er ikke heiset på den ene siden og bassen henger som det skal rundt meg... i forhold til det med håndleddet synes jeg det er rart at jeg kun låses i det ene håndleddet og at det er hånda som er på halsen som låser seg og ikke hånda som jeg "spiller" med,jeg mener,den er til tider mye mer sliten enn den andre armen min, er den kanskje herdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp, skal til legen imorra. bestilte time idag... er litt nervøs for at han skal si at jeg ikke kan spille på en stund,da vet jeg seriøst ikke hva jeg skal gjøre, for å spille er en del av hverdagen min, går på musikklinja, så det å spille er noe jeg gjør i mange av fagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.det er det tydeligvis ikke... Lærerne sier bare "ta det med ro, og snakk med en lærer" de har aldri noen formening om hva som kan være galt. Læreren min fikk se hvordan armen og hånda mi ble etter at jeg hadde spilt og da sa han bare at jeg skulle ta det med ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,da var legebesøket overstått.... har en bit med BRUSK som har kiler seg fast mellom leddene i håndleddet,også har jeg en betennelse i albuen,det skyldes ikke spillinga, neida, det kommer av at jeg stakk med på en spiker for en halv evighet siden og den har klart å legge igjen noen bakterier og lagd betennelse...Det betyr at jeg må operere bruskbiten vekk og det betyr også at jeg ikke kan spille på over en mnd, for handa må stabiliseres igjen og jeg må gå på noe medisiner for å få betennelsen ut av armen... Han sa det at etter operasjonen måtte jeg holde øye med armen og passe på. Grunnen til at jeg blir så kald på armen hadde bare med dårlig blodtilførsel,så han sa bare at jeg burde ta hendene vekselsvis mellom varmt og kaldt vann før jeg skulle spille...

Konklusjon: Ingen spilling før en mnd etter operasjonen som jeg ikke vet når jeg får og ingen spilling før operasjonen!!!! Livet er for kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist. Men samtidig er det bra å finne ut slikt før det kunne blitt verre.

Et tips når det gjelder hvile etter operasjonen. Følg legens råd og ikke begynn å spill tidligere selv om det føles bra. Jeg gjorde den feilen med Golf for noen år siden etter en rygg operasjon, og sliter nå med permanente skader pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.