Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedaltrøbbel


Anbefalte innlegg

Fikk tak i en gammel Ibanez Tube Screamer for mange år siden, men den ble bare prøvd litt og lagt på hylla i flere år. Etter ny forsterker har jeg veldig lyst å prøve denne, men det er ikke lengre lyd i den. Har prøvd alt jeg kan for å liv i den, men jeg har ikke mye peiling på sånn pedalelektronikk-saker.. Har hørt på gitarsjappa i byen, men de sier det lønner seg heller å kjøpe noe nytt enn å reparere. Har forsåvidt akkurat samme problemet med en Boss Turbo overdrive, menmen..

Noen råd? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt verdt et forsøk å fikse den, sansynligvis ikke hos en dedikert sjappe, men hvis du spør pent hos noen som har gjort sånt før trenger det ikke bli så dyrt.

Jeg fikk en Dyna Comp som ikke funka gratis, kosta meg 5 kroner i deler fra elfa å få den fiksa etter litt målinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg og Huskerikke på forumet har en liten avtale, så i følge han skulle pedalen være i orden nå. ^_^ Gleder meg så inderlig å prøve den at jeg nesten ikke sover om natta.. :lol:

Tar det som et hint om at jeg er litt treig :lol::lol:

Jeg har ikke fått alle delene til mitt eget prosjekt enda da kontoen min på

Small Bear Electronic gikk i vranglås - les idioten av en kontoholder hadde glemt passord

Kan jo benytte anledningen til å svare i plenium på TheGibsonMan sitt spørsmål.

Riktignok trengte denne pedalen litt mer hjelp for å komme i gang igjen og jeg håper den låter slik den skal.

Men hot tips er å også sjekke selve batterikontakten.

Disse batteriklipsene er gjerne klinket sammen av to deler, - batteriklips og kobberring hvor ledning er loddet på.

På denne pedalen var der bl.a. ikke kontakt mellom klips og ring på den ene polen.

TS-808_battery_clip.jpg

TS-808_battery_clip_new_wire.jpg

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.