Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gradvis fra clean til vreng


GSZ

Anbefalte innlegg

Hvor mye vreng er det snakk om?

De fleste gode vrengpedaler blir renere hvis du skrur ned volumet på gitaren, det samme gjelder de fleste forsterkere. Hvorvidt lyden blir helt ren varierer imidlertid litt.

Så du kan enten bruke volumkontrollen på gitaren, eller en volumpedal før vreng. Sistnevnte fungerer utmerket for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være godt mulig med denne.

Neppe. Hvilken knott skal han da skru på? Om han skrur på gain-knotten så får han mest sannsynlig en enorm volum-forskjell på vreng og clean (som ikke blir 100% clean så lenge vrengpedalen står på uansett).

Denne gjør susen:

http://www.morleypedals.com/dfxb.html

Med den kan du gradvis "blende inn" vrengpedalen fra "helt av" til "helt på", og senere (når du ikke gidder leke med gradvis vreng lenger) kan du bruke den til å blende inn andre effekter i stedet, som f.eks. delay.

EDIT: Ja, jeg selger en TIP 3rd Hand. Men du får ikke kjøpe den til det formålet, for jeg vet du ikke blir fornøyd. ;)

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye vreng er det snakk om?

De fleste gode vrengpedaler blir renere hvis du skrur ned volumet på gitaren, det samme gjelder de fleste forsterkere. Hvorvidt lyden blir helt ren varierer imidlertid litt.

Så du kan enten bruke volumkontrollen på gitaren, eller en volumpedal før vreng. Sistnevnte fungerer utmerket for meg.

Jeg kjører gitaren rett i ampen og har volumpedalen sist i effektsløyfa.

Da kan jeg justere vrengen med volumpotet på gitaren og volumet med pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør den jo akkurat den samme jobben som volumpotet på gitaren.

Smør på flesk!

Da vet du dessverre ikke om mulighetene du har med en volumpedal kontra volumkontrollen på gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.