Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Gitar Er Dette?


Peter_Criss

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått tak i en gammel el-gitar jeg ønsker litt info om. Jeg har søkt litt etter merke på internett, men det er svært begrenset info om denne gitaren. Produsentens hjemmeside har jeg heller ikke klart å finne.

Vet med sikkerhet at gitaren er MINST 13år gammel, og jeg regner vel egentlig med at det er en billiggitar produsert tidlig på 90-tallet. Gitaren lar seg stemme :) og for en nybegynner på elgitar funker den foreløpig. Men jeg er selvfølgelig litt interessert i å finne ut hvilken gitar dette er. Kan den bli riktig så bra med litt nye deler? Eller kan jeg like så godt kjøpe en ny gitar hvis jeg bestemmer meg for å bruke litt penger? Den bærer preg av å være gammel; den øverste picupen er litt brunfarga, det er en antydning til en liten sprekk i gitarkroppen på baksiden og wammybaren er forsvunnet :)

Legger ved noen bilder:

200301.jpeg

200310.jpeg

Takk for all hjelp.

Endret av Peter_Criss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en Hondo- gitar. Mer info enn det jeg klarer å gi deg, finner du her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hondo_(guitar_company)

Ikke noe gull, men ikke noe tull heller, etter det jeg kan se.

Som gammel norsklærer vil jeg minne deg om at de ikke heter "hvordan gitar", men "hvilken gitar".

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hondo gitarene var strat kopier som det ble solgt litt av i Norge på 80 tallet. De var rimeligere enn f.eks Tokai.

Jeg spilte litt på en slik Hondo - Fame for mange år siden og slik jeg husker den var den elendig satt opp fra fabrikken, men hadde en god mekanisk kvalitet og grei hals. Den største bakdelen med gitaren var vel at den var fryktelig tung.

Jeg tenker det alle meste av Hondo gitarer som er solgt i Norge er fra perioden de ble produsert i Korea (altså ikke Japan)

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det "hvilken", gitt litt fort i svingene i går kveld.

Ellers er jo som jeg sa den øverste pickupen litt smårusten. Har det for seg å bytte den ut? Ekte fender-deler? Trodde forøvrig at en stratocaster hadde dobbel pickup nederst, har Hondo spart på kronene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.