Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips: Ceriatone


Anbefalte innlegg

For ca. 1 mnd siden fikk jeg et ferdig montert jtm45 kit fra ceriatone

Det tok ca. 2 uker fra bekreftet bestilling til at ampen dukket opp på døren.

Betalte 6000 for forsterkeren+frakt og 1500 i tollen. Tilsammen 7500 kr.

Det er mye forsterker for pengene.

Dollarkursen er jo veldig lav så den var ikke dyr.

Selve ampen er strøken. Den spiller veldig bra også, ordentlig godlyd. Forsterkeren er på ~30 watt og bare rør :rolleyes: . Veldig fin clean lyd til overdrive med volumet på 10. :wub:

De er vistnok bedre enn reissuene til marshall(byggekvalitet og lyd) men jeg har ikke testet de.

På bilde ser du ampen min til høyre, og den andre er en Simms Watts fra 70-tallet som tilhører en venn.

DSC00105.JPG

PS: Marshall logoen er festet på med dobbelsidig teip :P

Vil anbefale ceriatone til alle, det er gode forsterkere til en god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jeg har en ceriatone komet 60 og en express jeg bygde selv. :rolleyes:

når det gjelder plexi'er, sverger jeg ved metroamp. har en jtm45, en jtm50 og en jmp50 sålangt- det neste blir en 45/100. Jeg kan bygge på oppdrag, om noen er interessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ceriatone er genialt, og jeg har aldri opplevd bedre support enn det Nik gir.

Har planlagt en Marshall-type forsterker fra de i lengre tid, og nå som Bassmanen er på vei ut blir det 100w Plexi med diverse mods på meg. =D

Kjøpte du den med kabinett, eller har du satt den i kabinett selv? Synes der et litt drøyt å betale nesten 2000 kr (inkl. ekstra fraktkostnader) for noe man kan lage selv. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, bestemte meg for å bestille alt sammen. Det var ikke mye penger og kabinettet er faktisk veldig bra. Ville ha et kabinett med "riktig" utseende. Har lyst å bestille en til for å bygge selv, men har jo så mye annet jeg har lyst på:P. Valgte vel ceriatone over metro grunnet pris. Ceriatone hadde uansett fått ca full pott på alle reviews så jeg gikk for den.

Endret av Maegnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da ble det Ceriatone på meg og.

18w TMB med cascade switch (kjører ene kanalen inn i den andre=mer gain) på framsiden og effektsløyfe.

Mailvekslingen mellom meg og Nik startet i begynnelsen av Mai, og er på 100 mail, så det var på tide kan du si. =p

Kabinett kjøper jeg utenom, er en kis på eBay som selger kombokabinett inkl. WGS greenback-klone (høyttaler) og frakt for 360 dollar. =o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.