Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gnome - Swing Guitar


Gnome

Anbefalte innlegg

Heisann!

En liten gitar-ting jeg tok opp her i kveld, tar gjerne imot konstruktiv kritikk, men ettersom denne sangen ike er min er vel det ikke noe stort poeng i det. Men en ting jeg gjerne ville ha tips til er optimalisering av selve miksen, altså lyden, EQ-stilling osv...

www.home.no/emilkm/priv

Du finner den under "priv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel for det første så er kompgitaren ALTFOR lang bak i miksen. Husk at denne er viktig, for det er den som driver låta fremover. Videre synes jeg det er veldig lite topp generellt i miksen. Ikke det at du skal ha en tynn, spiss gitarlyd, men det er akkuratt som om det mangler masse info i de høyere frekvenser.

Rent bortsett fra dette så synes jeg du tenker i riktig retning av hvilken gitarlyd du bør bruke her. Kanskje klanglegge litt? En relativt kort kort og mørk "ambience" bare for å skape litt romfølelse

Når det gjelder selve spillingen så ville jeg ha prøvd å lagt litt mer sprut og liv i kompet. Selv om det er fire falte, så er det ofte kult å komme med noen bassganger der også. Og prøv å betone 2'ern og 4'ern litt mer så swinger det automatisk mer.

http://www.bandrommet.net/musikk/eksempel.mp3 <- gjorde en 5 minutters rask innspilling for å vise deg hvordan du kan tenke på kompet. Med betoning på 2 og 4. Ikke spesielt bra spilt dette heller, men for å gi en pekepinn på hva jeg mener :)

Og sist, (er meget mulig jeg tar feil nå) så tror jeg at du muligens spiller feil rytme på melodien. Tonene er iallfall riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ligger en ny versjon som jeg har laget denne morgenen :) Timingen er ikke helt på topp, MILDT sagt. Prøvde å ligge langt bakpå, men trøtt som jeg er ble det visst litt VEL langt hehe...men men...du får iallfall høre hvordan jeg har spilt melodien på "verset". Resten er bare dårlig impro spilt uten plekter og det klarer jeg ikke:)

http://www.bandrommet.net/musikk/swing.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fin lyd i den. men jeg bruker SINNSVAKT mye kompressor på den for jeg spilte veldig ustødig nivåmseeig.

Men nå avsporer vi, tråden handler om Gnome sin låt og hva han kan forbedre. Jeg har sagt hva jeg syntes, kanskje andre kan komme med innspill også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnome -

Jeg syntes du spiller bra , men jeg syntes du spiller uten veldig mye sikkerhet.. Det låter veldig usikkert . Det er sånnt man hører på styrken i tonen , og hvordan du går fra tone til tone..

Vet ikke helt åssen jeg skal gi no tips på hvordan du skal gjøre det bedre , siden det er så mas på å alltid gjøre det . For jeg vet lissom ikke konkret hva som er feilen ..

Men tonene er lissom svake og litt tilbakeholdne , håper du skjønner hva jeg mener her ..

Men fortsatt , kult .. Det virker som jeg er den eneste som ikke vet hva det her er , er det en gammal låt ellerno?

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo dette tatt opp på under fem min, eller brukte fem min på selve opptaket etter å ha strevd med nivå/støy-balansen. Så jeg la vel ikke akkurat sjelen min i det, men jeg skal se om jeg klarer å ta opp en ny sang senere, kanskje i dag, har jo plenty med tid.

Takk for alle tilbakemeldingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.