Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

problemer med stemming av E6


kylling

Anbefalte innlegg

Jeg har en gibson lespaul som jeg sliter litt mer.

når jeg skal stemme E6 (den mørkeste strengen) starter den i en pitch før den faller ned littegranne. Slår ikke spesiellt hardt på strengen.

Det er litt klirr (er det det det heter?) på et av bånene på denne strengen. kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg pleier ofte å ha problemer med å stemme E18, men også riksvei 4.

Topic:

Du har sikkert glemt/latt være å strekke strengen før du har skifta den. Dra litt i den over hele fjøla, og stem den etterpå, så skal du se det fikser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å skifte til NSB

Altså, jeg stemmer alltid en tone OVEr orginalstemming når jeg skifter strenger, og lar gitaren stå slik over natta.

Uansett hvordan jeg gjør det, og stemmer den i E, vil den falle ned noen hertz. Om jeg stemmer den litt over E, vil den falle ned til E, men høres meget sur ut.

Jeg må la vær å slå hardt på E6-strengen når jeg spiller, noe som er vanskelig når det kommer til dynamiske finpusser og tyngre musikk..

Hadde gitaren inn på service rundt juletider - og før servicen var den IKKE slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust
Jeg pleier ofte å ha problemer med å stemme E18, men også riksvei 4.

Den var så latterlig dårlig at den ble nærmest hysterisk. ^_^

Prøv å ha et løsere anslag på strengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Gjelder vel bare når du skal stemme? Sålenge du får den i tune er det jo bare å slå så hardt du vil?

Trodde det var en gyllen regel og ikke slå for hardt for og få mest presis stemming.

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.