Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

200 beste gitarister


Toften

Anbefalte innlegg

Lukather og Bonamassa på henholdsvis 68, og 69, og Clapton på 2. Når skal folk få til en LITT realistisk liste egentlig?

Mhm. Lukather skulle ikke vært i nærheten av lista, en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lukather og Bonamassa på henholdsvis 68, og 69, og Clapton på 2. Når skal folk få til en LITT realistisk liste egentlig?

Mhm. Lukather skulle ikke vært i nærheten av lista, en gang.

Vet ikke om noe annet ord enn "idiot" som passer bedre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les kriteriene, så ser du hvorfor det ikke er snakk om popularitet.

har lest dem og kan klart slå fast at dette dreier seg om popularitet og lite annet..

Criteria: - Guitarists are ranked for their impact, influence,

creativity, versatility, originality, technical skill and lasting

popularity in the genre of Rock guitar.

Impact, influence - 100% subjektivt kriterium... her vil gitarister være særs så uenige alt ettersom hvem de selv setter høyt. Det er dessuten helt umulig å måle hvem som har flest supportere bak seg.

Kreativitet, allsidighet, originalitet.. det samme som over, hvem er dommeren?? Jeg var i hvert fall ikke med..

Teknisk dyktighet - flott, hva var det som ble målt?? 100 meter gitarsolo?? neppe - clapton er jo der.. temaet åpner lett opp for et stort antall underkategorier som må vektes .. selv da vil det være plent umulig å bli enig.

Popularitet over tid - fint at Jimi døde før han rakk å bli upopulær?? Og hvem er det som måler? Og man måler like mye hvem som har cred hos plateselskapene??... altså mainstream mainstream mainstream..

dessuten - det bor litt flere folk i Kina enn i den vestlige verden.. har de fått være med å stemme??

Hvem er størst?? Marius Müller raget i hvert fall rundt to meter over havet..

Sorry - men jeg må nok fortsette å flire over slike lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten - det bor litt flere folk i Kina enn i den vestlige verden.. har de fått være med å stemme??

Trur eigentleg at Kina er på veg opp når det gjeld rock og slikt, dei har jo hatt sine "folk" som har utestengt innbyggjarane frå enkelte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impact, influence - 100% subjektivt kriterium... her vil gitarister være særs så uenige alt ettersom hvem de selv setter høyt. Det er dessuten helt umulig å måle hvem som har flest supportere bak seg.

Måle? Man ser bare på stilen til andre gitarister og hvem de setter som sine forbilder, så har man fort en hel del informasjon som kan backe en påstand. Det er f.eks. fakta at Chuck Berry har større innflytelse på gitarister enn f.eks. Brett Garsed, det er snakk om ren og skjær logikk.

Kreativitet, allsidighet, originalitet.. det samme som over, hvem er dommeren?? Jeg var i hvert fall ikke med..

Jeg og flere andre har samarbeidet om dette, og vi har faktisk en del peiling, tro det eller ei.

Teknisk dyktighet - flott, hva var det som ble målt?? 100 meter gitarsolo?? neppe - clapton er jo der.. temaet åpner lett opp for et stort antall underkategorier som må vektes .. selv da vil det være plent umulig å bli enig.

Ikke sikker på hva du snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. Lukather skulle ikke vært i nærheten av lista, en gang.

Vet ikke om noe annet ord enn "idiot" som passer bedre her.

Åh, beklager, trodde vi snakket om personlige meninger her. Glemte visst å slå opp i leksikon under "Gode gitarister" før jeg skrev inlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tåpelig å skulle rangere kunstnere på denne måten!

Det finnes helt sikkert folk rund i verden som hadde spillt skjorta av de fleste på denne listen, men som vi aldri har hørt om engang.

Dessuten så blir det helt på trynet dumt når ikke hverken Django Reinart, Robert Normann eller Chet Atkins er funnet verdig en plass på den!

Heller ikke Sonny Landreth eller Albert Lee er bra nok!

Nei......dette blir for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart med slike lister. Hadde vært letter å bytte ut "best" med f.eks. "betydningsfull" tror jeg? Litt av problemet her er at man sammelikner dagens skøyteløpere med Kuppern. Selv den dårligste løpern i et mesterskap i dag er bedre enn det Kuppern var (rent tidsmessig). Og jeg vet ikke når dagens unge gitarister lærer seg ting som var nyskapende da Hendrix holdt på, men jeg tipper det er tidlig i pensum. Det betyr vel ikke at skolerte og teknisk gode 15-åringer alle sammen er bedre enn Hendrix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden så er ingen bedre enn Hendrix!!

Som Øystein Greni sa en gang - i forhold til Hendrix så blir man aldri annet enn en smurf.

Det med Kupper'n og dagens dårligste løper var bra resonert!

Kupper'n er forresten en kjempehyggelig kar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, beklager, trodde vi snakket om personlige meninger her. Glemte visst å slå opp i leksikon under "Gode gitarister" før jeg skrev inlegget mitt.

Og Lukather er ikke en god gitarist?

Kjære min gud, noen ganger blir jeg så fortvilet over folk at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Lukather er ikke en god gitarist?

Kjære min gud, noen ganger blir jeg så fortvilet over folk at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Joda, han er en god gitarist, på lik linje med 10 000 andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.