Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slider


Toften

Anbefalte innlegg

En trenger jo ikke å justere særlig mye strengehøyde for å bruke sliderør da.. Bare litt teknikk som må til.

joda sikkert men jeg har ekstremt lav strenghøyde så skulle gjærne heva den ei smule. så noe tips til hvordan jeg bør starte? eller hvordan jeg bør gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hvilken gitar du har. Du ser vel hva du må skru på for å heve alle strengene? Om du har gibson så er dette mutteren.

http://www.elgitar.com/_media/gitaroppsett...une-o-matic.jpg

gjorde det men hever jo bare streng høyden nærme kroppen de foran er nesten helt like og lave som alltid. hvordan hever jeg strenghøyden nærme hode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ikke jeg rette personen å spør lengre, men jeg vil gå utifra at du kan justere halsen eller heve sadelen på en eller annen måte, men gitaren blir ubrukelig å spille vanlig på om du skal heve strengene mye fra hodet.

skal ikke heve alt for mye men strengene er veldig lave nå unødvendig lave, siden jeg skiftet til tynere strenger, for ei lita stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de så lave at det klirrer? Hvis ikke er det jo igrunn ikke nødvendig å heve dem, med mindre du har en eller annen pervers Stevie Ray Vaughan-fetisj :P

er så lavt at det klirer ja, vil ha en hybride mellom slide og vanelig så begge funker fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende strengehøyde kan man bruke en såkalt 'extension nut' for å heve strengene også oppe på halsen.

Denne legges bare over den eksisterende nøtten og finnes å kjøpe på eBay fra 25,-

1107233225659_1103a.jpg

fett det fikser nok en sånn snart, men hvordan hever man den bare litt så jeg forsatt kan spille vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett det fikser nok en sånn snart, men hvordan hever man den bare litt så jeg forsatt kan spille vanlig?

Jeg har gitaren satt opp slik at man kan bende uten at tonene dør. Altså ikke noe båndklirr ved vanlig 'pick' eller bend.

Med et slik oppsett er det uproblematisk å spille med slide. Man skal som kjent ikke bruke makt på sliden. Den skal kun vile lett mot strengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitaren satt opp slik at man kan bende uten at tonene dør. Altså ikke noe båndklirr ved vanlig 'pick' eller bend.

Med et slik oppsett er det uproblematisk å spille med slide. Man skal som kjent ikke bruke makt på sliden. Den skal kun vile lett mot strengene.

ja vet det, bryker veldig tynne strenger nå, hadde fete før men skulle teste tynne. får vell gå tilbake til fetere strenger. 10-46 eller 12-48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.