Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eksamen i hovudinstrument 2008


Telemann

Anbefalte innlegg

Først av alt: Eg veit det finns ein tråd om dette frå før av, men eg vil ha ein ny. Denne tråden gjeld kun eksamenar i hovudinstrument våren 2008.

Eksamen nermar seg med store steg, og det er vel fleire enn meg som skal opp i hovudinstrument. Kva skal folk spele? Kvifor har du vald dette? Korleis ligg du an med innøving? Har du øvd på dette i fleire år? Her er det berre å kome med tankar omkring dette temaet.

Fint dersom ein held ein sakleg tone, og held seg til tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var Jeff Beck med Behind The Veil og Led Boots. Hadde meget lyst til å spille Eric Johnson med Manhattan, men hadde ikke tid til finpussen. Har vel øvd på det (J.B.) i tre måneder nå. Føler at alt det dynamiske sitter og at det er blitt MINE låter, slik jeg spiller de nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv har eg satt opp eit repertoar på fire stykkjer. Dette er ikkje det endelege repertoaret, men eit forslag som eg legg fram for læraren min neste time.

Steely Dan - Dont Take Me Alive. Einaste songen med band.

Misty, arrangert for sologitar av Rick Stone. Jazzsolo.

Andy McKee - For My Father. Denne har sikkert nokon høyrd på youtube.

Joe Pass&Ella - The One I Love (Belongs To Somebody Else). Jazzkomping med walking. Kun gitar og vokal.

Har heilt bevisst kutta ut mykje bandmateriale fordi det tar så lang tid/mykje energi å øve inn med band. Einaste negative her, som kanskje gjer at eg må endre noko, er at det er litt lite/ingen improvisasjon. Det er eigentleg kritisk. Men eksamen er om ein månad. Eg kan ikkje tinga endå, men har det snart i boks. Innspel?

Beklagar rotete tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forprøve på torsdag. Får bare bestått/ikke bestått, så jeg gjør ikke all verden ut av det.

Gjør to låter sammen med en kar på vibrafon:

"Solar" av Miles Davis.

"Amazing Grace".

Også "Money" av Pink Floyd med backingtrack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safer vel egentlig i år i og med at hovedinstrument er trekkfag for meg i år.

Daredevil - Rypdal & Tekrø

Stranger in a strange land - Iron Maiden

Sweating Bullets - Megadeth

Sistelåta har jeg hatt inne lenge, i tillegg skal jeg spille den på noen andre sin eksamen. "Siasl" har jeg vel også hatt inn en stund, men dt gjenstår litt finpuss. Daredevil er jeg ikke ferdig med og det er den jeg er nødt til å se på i dagene fremover. Er vel heller ingen av låtene som er noe særlig til utfordringer heller, men satser på å ta det på feelingen hvis jeg kommer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksamen 10 juni.

Skal spelle;

Dave's Gone Skiing - Toto

Glasgow Kiss - John Petrucci

Falling Down - Andy Timmons

Starten på Christmas Song - Lukather

La Fiesta - Chick Corea

Emotions Wounds Us So - Larry Carlton

Er et sykt reportoar, men fikser det jeg har lært hittil. Ligger greit ann for jeg har spilt alle untatt Falling Down før.. Så jeg trenger bare finpussing og oppfriskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, nå har vel de fleste hatt eksamen i hovedinstr. sitt. Noen som vil dele følelser, karakterer og tanker?

Jeg kan gjerne begynne.. Jeg var skit nervøs. Holdt på å drite på meg der jeg stod å venta. Så ble eksamen min utsatt en time, og gjorde ikke stemningen bedre. Var rett og slett uvel.. Jeg hadde satt målet mitt på 6'ern og den skulle nås, så jeg gav meg selv mer nerver enn jeg trengte. Instuderingsstykket gikk så som så, så var det låtene jeg hadde satt opp som stod for tur. Da ble jeg mer gira.. Var kjempe klar for å spelle gitar. Jeg kom meg gjennom de tekninsk krevende låtene, men hadde en litt dårlig følelse inni meg. Men uansett hvilken følelse som var der og kanskje ikke skulle være der, så fikk jeg 6'ern! Og jeg ble sjeleglad! Jeg har jo fått 6 på alle andre ting jeg har gjort innonfor gitar, så siste eksamen var viktig.. Var kjempe deilig!

Noen fler som er fornøyde med seg selv og egen prestasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.