Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jackson Kevin Bond


Heavy

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal kjøpe ny gitar og har sett litt på Jackson Kevin Bond gitaren. Jeg spiller musikk à la Lamb of God, In Flames, Megadeth og Machine Head. Jeg lurer på om det er noen her inne som har prøvd den, og som kanskje vil dele erfaringene sine med meg?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn en.

Den er veldig lett.

Den har en svært aggresiv pickup.

Den har en stolkonstruksjon med fin-stemmeskruer som på en Floyd Rose som jeg synes er veldig kjekk.

Den virker til å være av god kvalitet konstruksjonsmessig/byggemessig.

Med kun en mic og volumkontroll blir den ikke av de mest allsidige gitarene på markedet, så det kommer ann på hva man er ute etter. Jeg må innrømme jeg ikke kan huske å ha spilt med clean-lyd på den så jeg er noe usikker på hvordan det låter, men med vreng er den aggresiv som få. Lydmessig går det jo uansett på smak og behag, og blir litt vanskelig å si noe spesifikkt om det.

Mange synes lette gitarer er ensbetydende med dårlig kvalitet, jeg synes det er deilig med tanke på komfort. En tyngre gitar føles kanskje mer solid, men den trenger jo ikke være det.

Innleggene er en smakssak, og personlig ville jeg kanskje ikke utstyrt en gitar med slike innlegg, men om man ser bort fra selve motivet, ser de veldig bra ut på nært hold.

Jeg har inegn problem med å anbefale gitaren, om dette er det man ser etter. Den er som sagt noe av en "one trick pony", men skal den brukes til metal, vreng og riffing er jo det ikke en problemstilling.

Lurer du på noe helt konkret, er det bare å spørre, så skal jeg prøve å hjelpe til.

Endret av kruneh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fortsatt mye på smak og behag, men den er lettspilt. Typisk tynn hals.

Jeg har aldri prøvd de to du nevner, så det er vanskelig å sammenligne.

Som nevnt er Jackson-gitaren noe begrenset i forhold til lyder. Kommer ann på om du har flere gitarer som kan gjøre andre oppgaver.

Personlig liker jeg Rhoads-gitarer fordi de passer meg utmerket fasongmessig, og da tenker jeg på spillekomfort, fortrinnsvis stående.

Kvalitet etc kan man anta ligger på omtrent samme nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle de banda du nevnte har jo enten vært eller er hos ESP, så ta dems råd :P haha

Vi er sikkert enige om at det ikke betyr allverden, men....

Mark Morton/Lamb of God har Jackson signaturmodell.

Dave Mustaine/Megadeth har hatt Jackson signaturmodell.

Phil Demmel/Machine Head har Jackson signaturmodell.

zing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle de banda du nevnte har jo enten vært eller er hos ESP, så ta dems råd :P haha

Vi er sikkert enige om at det ikke betyr allverden, men....

Mark Morton/Lamb of God har Jackson signaturmodell.

Dave Mustaine/Megadeth har hatt Jackson signaturmodell.

Phil Demmel/Machine Head har Jackson signaturmodell.

zing

hehe mente det som en spøk ja, kunne ikke dy meg fra å fortsette den gamle tradisjonen min med å anbefale ESP i absolutt alle "ny gitar?"-tråder :lol:

men for å holde meg på topicen så kan jeg si at ingen av RR-gitarene får stjerne i boka av meg. for all del fantastisk kule gitarer, og kevin bond-gitaren har mange spesifikasjoner jeg liker, men formen på RR'ene har jeg aldri klart å bli komfortabel med hehe

edit:typo

Endret av Zimster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes spesielt gitarer der V formen består av to like lange vinger er behagelig å stå med. Balansen er mye bedre enn andre gitarer.

RR forma gitarer er ikke fullt så behagelige i mine øyne, men RR1 gitarene er gode iallefall, så regner med Bond gitaren er god også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skulle sammenligne Jackson Kevin Bond og LTD Deluxe EC 1000, hvem ville kommet best ut?

Nå hadde du flaks, jeg har en EC1000 også.

Jeg liker Eclipse-modellene godt, mye pga komfort. De er tynnere enn en standard Les Paul, og dermed lettere, noe som passer meg godt.

Hvem som kommer best ut... umulig å si for andre enn deg, men jeg ville muligens gått for EC1000 fordi den er mer allsidig med to pickups.

Kvalitetsmessig virker det til å være omtrent i samme gata.

Jeg synes en Rhoads er suveren stående, men en Eclipse kommer like bak. For meg er en standard LP håpløs i så måte.

Jeg tror kanskje det er så enkelt som at du kan bestemme selv. Vil du spille metal og riffe kontiunerlig, kjøp Rhoads, vil du gjøre det samme, men litt annet i tillegg, gå for EC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.