Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå er eventyret i gang!


kroffer

Anbefalte innlegg

Nå funket linken for meg også. Vakre instrumenter! Håper for all del at stålstrengeren låter bedre enn Cort sin billigste (kr. 1400 eller noe), den låter ikke spesielt bra, men har en grei hals. Lykke til med læringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :)

Til dere som ikke fikk sett bildet først, så var det førdi servern var nede :/ Men den er oppe nå! Ang. lyden så vil jeg påstå at det er mye bedre lyd av stålstreng- enn nylonstrengitaren. Nesten 2800 er vel ikke så værst for en akustisk gitar uten noe elektronikk? Læringen går slett ikke så værst, gleder meg til jeg får elefanthud på fingertuppene slik at ikke det stopper meg iallefall :) Syns lillebjørns sangbok ble litt vanskelig siden jeg ikke kjenner til så mange av sangene. Men hvis man sper på med litt postgirobygget og annen lett akordmusikk så går det unna! Fant dessuten dette online-kurset som slett ikke var så værst! http://guitar.about.com/library/blguitarle...ssonarchive.htm

mvh kroffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kroffer....

Sitter i samme stol som deg. Skal lære meg å spille. Trenger veldig tips om gitar valg og hvilken bok (dvd) jeg skal bruke. Tror den lillebjørn blir litt kjiip med visene og allt. Jeg trenger noe med litt moderne musikk...robbie williams låter o.l!!

Du har kankje noen tips til meg?

Mvh espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som vil lære litt mer moderne sanger (slik som eskarls som vil lære robbielåter): Stikk innom bokhandleren eller instrumenthandleren, de har som reglel bøker som heter "Hits 2004", "Hits 2003" etc. De bøkene har masse kjente pop/rock-låter, med akkorder, tekst og noter. Jeg lånte dem alltid fra bilioteket før, og lærte meg alle godlåtene før jeg leverte bøkene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.