Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå er eventyret i gang!


kroffer

Anbefalte innlegg

Torsdag for snart en uke siden gjorde jeg noe jeg lenge har tenkt på, gikk hen og kjøpte meg min aller første gitar! Det er en Walden N310 (nylon-strenger), altså en helt grei nybegynner gitar som jeg også fikk med en stemme-maskin på kjøpet. Om gitaren er bra eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om nå, fordi som han sa i butikken så kan jeg kjøpe meg en dyrere og bedre gitar etterhvert som jeg blir bedre og da kan jeg ha denne billige som "bålgitar" :D

I tillegg har jeg også kjøpt Lillebjørns Gitarbok. Da jeg for tiden ikke jobber eller går på skole så har jeg masse tid til å lære selv og gidder derfor ikke gitarkurs..

Jeg ble kjempeglad da jeg fant dette forumet og dere kan regne med en og annen post fra meg etterhvert som tiden går!

Mvh

Kristoffer (wee post nr 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabbene kom og takk skal du ha! :)

Det er jaggu ikke enkelt å lære helt på egenhånd! Sliter litt med hvor ofte jeg skal slå, og det med å få fingrene fra C eller F til G fort nok..

Og i denne boka er det så mange sanger jeg ikke har hørt før så blir litt teit å sitte å spille uten å vite hvordan de går fra før.

Men man må vel bare øve-øve-øve-øve-øve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er riktig det... øve øve øve.

Bøker er som du sier vanskelig hvis man ikke kjenner melodien/låten. Jeg ville anbefale at du lærer deg noter også, for tabber funker ikke i det hele tatt hvis du ikke kjenner låta fra før. Du behøver ikke kunne så mye for å "ta" en låt på gitar ved hjelp av noter. Du burde også skaffe deg en bok (informasjon) om strumming (komping) og forskjellige strumming pattern's. Å finne en strum som passer vil hjelpe deg langt med det du sier om at det er vannskelig å vite når du skal slå an på strengene.

Ta en titt hos Fender Players Club. Der finner du mange online leksjoner som er utrag på bøker du kan bestille. Du kan på en måte teste før du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det beste hendte her om dagen! En kompis av meg fyllte 20 år og vi dro ut på en JAM på en lokal pub. Etter at bandene var ferdige ble det opplyst at det skulle trekkes 2 stk Morten Abel billetter og en Walden akustisk gitar på inngangsbillettene. Så ble Abel-billettene loddet ut og til slutt satt vi der, alle håpefull og kryssa det vi hadde for den stakkars gitaren. Og hvem vant? JO MEG :D :D :D Det var skikkelig moro siden jeg begynte å spille gitar for ikke lenge siden, og da vinne en skikkelig stål-streng-gitar var midt i blinken!

Her er bilde av begge gitarene mine:

http://www.sau2k.net/galleri/albums/userpi...al_Gitarene.JPG

Jeg er så glad og følte virkelig at jeg måtte dele dette med dere :)

Gitaren jeg vant er den hvite på bilde, en Walden D450 som koster 2795 kr på den lokale musikkforettningen. Den andre er en Walden N-310 med nylonstrenger som jeg kjøpte for en tid tilbake.

mvh kroffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.