Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Riff!


Tambarskjelve

Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må si jeg er ganske overasket over svarene så langt. Husk her snakker vi om "all time high riff" folkens. Ikke det du digger i dag og har glemt neste år :lol:

Hva i all verden har skjedd med de klassiske rockeriffene?

Hvor er :

Smoke on the water?

Satisfaction?

Whole lotta love?

Back in black?

Burn?

Highway to hell?

Jumpin`Jack Flash?

Og sikkert mange jeg ikke kommer på i farta.

Holder de ikke mål lenger?

God liste! Mangelr vel Cocaine. Vil tro der er et betydelig antall gitarister som har startet med disse. Blir litt rart om man disser dem fordi dem er spilt mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig vanskelig å si hvilke riff jeg syns er best, men her er hvertfall noen av de som sitter i huet mitt nå for tiden:

Machine Head - Halo er sjukt bra:)

Wolfmother - tja....alle riffene på debutalbumet er egentlig kingkong (Witchcraft spesielt)

QOTSA - God is in the radio

Fightstar . you amaze us har et ekkektivt og snertent introriff og noen andre riff som er ålreite

Skid Row - shut up baby i love you........

har hørt en del på Tom Morello-stuff i det siste og liker masse av det han har gjort, både i RATM og i Audioslave

Elsker drøssevis med AC/DC, Zeppelin og den gjengen også selvsagt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO!? Hva med alle de ultrakule riffene til Dave Mustaine?

Jeg nevner i fleng: Symphony of Destruction-Enkelt og greit, Trust-Deilig, Sleepwalker-Litt vanskeligere, Holy Wars-Fantastisk!

+1000

+10000

Jeg synes at Mustaine og co har bedre riff enn Hetfield å co, sjønner ikke helt hvorfor Metallica alltid blir dratt frem i slike diskusjoner, men nå var det iallefall noen med vett i skallen!

Det hadde vært utrolig tøfft å hørt hva Hetfield og Mustaine kunne ha prestert av riff sammen oppigjennom årene, om det ikke hadde gått slik det gikk.......

:wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.