Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Glorocaster- Norges mest glorete Stratocaster


Anbefalte innlegg

Jotakk. Snill, du. Så har jeg hatt Orsvend på besøk, som skulle ha fikset opp to gitarer, og besøk i helga. Men har fått rotet meg til å frese ut større plass, og oppdaget at jeg må forkorte kablene jeg har forlenget for å få plass til alt. Det blir veldig trangt i gitaren, men jeg holder på. Satser på å få loddet litt på nytt i morgen. Har faktisk tatt et par bilder, også, det kommer, det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan går det med denne da Castor? Orsvend og det besøket har vel reist hjem nå?

Som noen antydet tidligere, kanskje ikke så lækker, men sjelden kan vi kanskje si! Er uansett nysgjerrig på å se den ferdig. Stå på og legg inn oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det har du rett i. Men så har jeg gjort mye annet rart i mellomtiden! Den er ikke ferdig, men jeg har det på blokka.

Edit- tar det her, så jeg ikke bumper denne.. Har loddet og styret og tilpasset de siste ledningene her i kveld. Så vil faktisk Orsvend låne den som backupgitar hvis den blir spillbar, så da bør jeg jo få den ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig gjort litt til. Har forkortet noen ledninger, slik at det skal bli plass til alt, og reparert kobberfolien som jeg freste bort.

Så tenkte jeg at jeg skulle montere halsen. Siden det allerede er hull i denne, den er kjøpt brukt, tenkte jeg at jeg bare skulle slenge den på og se hvordan det gikk med de skruehullene som er der.

Heldigvis tok jeg et lite mål fra 12. båndet og til stolen. 34, 5 cm! Det er et par cm for mye. Noe kan forklares med denne sprekken, som medfører en liten fresejobb, men på langt nær alt. Så viser det seg ved opptalling at halsen har 22 bånd.. Derfor blir det nok litt mer spikking på halsen enn det jeg har tenkt. Ser også at halsen har godt av litt båndarbeid. Så bra at jeg har kostet på meg en båndfil!

82725_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/33321/82725.jpg

Er det forresten noen som vet hva slags hals det er? Det står ikke noe skrevet på den, det er bare denne logoen innfelt på 12. bånd.

82726_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/33321/82726.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du kan ! Jeg bøyer meg i støvet! Da kan vi trygt si jeg ble grundig svindlet da jeg kjøpte halsen.. Jaja. Den ser da helt kurant ut, bortsett fra at den trenger en jobb med båndene, så jeg tilpasser den og smeller den inn.

Mighty Mite halsen på tele`n min treng vist også ei runde med bandfila. Er dette ein stor jobb, og er det noko ein må ha god peiling for å utføre? Og det er ingen veg utanom ei skikkeleg bandfil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty Mite halsen på tele`n min treng vist også ei runde med bandfila. Er dette ein stor jobb, og er det noko ein må ha god peiling for å utføre? Og det er ingen veg utanom ei skikkeleg bandfil?

En båndfil er kun et hjelpemiddel for raskt kunne forme (krone) båndene.

Faktisk er det mange som foretrekker gjøre dette med vanlige små filer.

Selve planeringen av båndene gjøres med vanlig flatfil, kloss med sandpapir eller en slipestein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.