Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Glorocaster- Norges mest glorete Stratocaster


Anbefalte innlegg

Må nok skuffe deg der, bortsett fra at jeg har frest plass til "singlecoilpickups", to stykker, ved stolen. Synes det var så lite at det ikke var noe å poste. Når det er sagt, ble det veldig tøft! Merkelig at ingen gitarprodusenter har laget noe slikt, det ser faktisk ganske spektakulært og sært ut. Takk for tipset.

Som du kanskje har sett, har jeg laget reflektorplate for stormembranmikrofon og litt diverse, så Glorocasteren har blitt litt nedprioritert, beklageligvis. Har dessuten skrudd fra hverandre tre andre gitarer, blant annet en flott Fernandes- gitar jeg holder på med, men ikke gi opp- plutselig er Glorocasteren på benken igjen. Den blir ferdig, det er sikkert.

Det er den sperren jeg har mot å montere Wilkinson- stolen, tror jeg. Og så driver jeg og spiller inn "Got to give it up" for tiden, det tar også noe tid, for å si det sånn.

Ser nå at jeg har gjentatt meg selv i tre poster, så det er på tide å komme med en oppdatering, og ikke gammelt oppgulp. Glorocasteren er nå øverst på listen. Til helgen skal jeg til Oslo på tur, så det skjer ikke mye da, men lover å komme med noe i løpet av en uke.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nei, det har det i og for seg ikke. Det er bare det at jeg har holdt på med så masse annet. Men i går fikk jeg ferie, og da er det nok håp, særlig siden jeg har vært så dum at jeg har laget tråden, og dere er så elskverdige at dere faktisk etterspør oppdateringer. Jeg skal forsøke å skjerpe meg!

Bare sånn at dere vet hva som skjer- holder på med et tele- lakkeringsprosjekt som er rimelig komplisert, samt en annen Strat- gitar jeg har litt fot på, og den har fått ny nut av bisonhorn.

Og så fikk jeg en helt rå Fernandes- gitar i fanget, kostet meg 700 kroner, og den trengte litt TLC. Beste kjøpet jeg noengang har gjort, selger den ikke for under 10k. En fantastisk gitar. Føler egentlig at jeg lurte selgeren, faktisk. Men ikke med vilje.

Og så har jeg kjøpt et digert lysanlegg som trenger restaurering, og så trenger motorsykkelen ny olje og bremseklosser og så videre. (Lysanlegget har blant annet en 2 kilowatts strobe, og det er helt sykt. Skjønner ikke at det er lov...

Men jeg innser at jeg bør komme med noen nytt. I verste fall blir det "chicken out" og en vintage bro på denne gitaren, og jeg slenger inn Wilkinsonen i en annen gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, trodde jeg skulle få masse tid til å fikle med den nå i sommer, men det er en del annet som tar tid. Har en voldsom ryddeaksjon hjemme, for eksempel, og dagene går unna. Dessuten har jeg vært dum nok til å starte opp tre gitarprosjekter på samme tid, men her er i det minste en knøttliten oppdatering og en liten teaser på det andre jeg holder på med.

59637_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/23728/59637.jpg

Som dere ser, frest ut til "dobbelpickup"

59638_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/23728/59638.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

To halser, tipper dere ser hva det er de skal sitte på.

Det ene hodet har samme farge som kroppen, en gulgrønn femtitallsfarge. Tror det blir skikkelig lekkert.

Strat- halsen har fått ny nut i bisonhorn, det er det som ligger i underkant der. Det er mulig å lage mange flere av den typen, hvis det fungerer greit. Bisonhorn er fett, men litt fibrete, så det blir spennende å se om det funker. Har du lyst til å prøve selv, bør du ikke være var for "tannlegelukt", det stinker brent bein når man jobber med det.

Jeg tror jeg skal driste meg til å sette på "Fenden"- dekaler på de. Straten skal få hete "Fenden ratocaster".

For å være realistisk, tror jeg ikke det blir noe videre fart i dette prosjektet før det blir skikkelig høst. Akkurat nå er det for mye annet som står på arbeidslista.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Back on track, så vidt det er!

Endelig en liten oppdatering- jeg har begynt på jobben med plekterbrettet og pickups. Som dere ser, har jeg montert pickupene, godt hjulpet av min venn biskopen og fingeren hans.

Synes det ble ganske fint, gleder meg til å høre hvordan disse tre godsakene høres ut. Det er jo nesten for ille å sette dem i en slik gitar.

Jeg lurer på om jeg skal droppe fempunktsbryteren, og heller gå for seks mikrobrytere- tre for å koble pickupene inn/ut, og tre for coilsplit, en på hver pickup. Vet dette er litt overkill, men hva passer bedre på denne gitaren? Volumkontroll skal jeg ha, men dropper tonekontroll, fordi den står på fullt hos meg til enhver tid. Dessuten trenger jeg bryter til løpelys og blitz, så det blir da nok brytere og kontroller på den likevel.

Videre lurer jeg på om jeg skal bruke brytere av typen "rødt beskyttelseslokk som må fjernes før bryteren betjenes" på lyseffektene, slik som på preampen til Euphor. Er litt i tvil, da det kan bli vel voldsomt på en vanlig gitar.

Innspill på dette mottas med takk.

60762_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/24095/60762.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal droppe fempunktsbryteren, og heller gå for seks mikrobrytere- tre for å koble pickupene inn/ut, og tre for coilsplit, en på hver pickup. Vet dette er litt overkill, men hva passer bedre på denne gitaren? Volumkontroll skal jeg ha, men dropper tonekontroll, fordi den står på fullt hos meg til enhver tid. Dessuten trenger jeg bryter til løpelys og blitz, så det blir da nok brytere og kontroller på den likevel.

Trener du seks brytere for pickupene? Skulle da tro du kan få serie/off/split på alle mikker via en 3-veis, og dermed klare deg med tre brytere, men det må litt research til for at jeg skal bli sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe- denne gitaren får nok ikke noen waterslide på headstocken, da den er kledd med tykk, selvlysende tape. Vi får se om jeg forsøker meg med litt sprittusj etter hvert, men nå er jeg i "lage deler til kroppen"- modus. Lager pluggdeksel nå, kan ikke bruke et vanlig et, da det skal inn en strobe i tillegg til utgangen.

Men kanskje jeg kan prøve meg med "Finden brunostcaster" og søke om sponsormidler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.