Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gt-8 direkte i PA


Anbefalte innlegg

Har som dere skjønner en BossGT-8. Knall lyd på hodetelefoner men over PA ikke i nærheten av den gode lyden.

Noen anbefalinger?

Ser endel anbefaler DI Box mellom GT-8 og PA.

Har en Morgan rørforsterker. med knall lyd, men når vi øver er det mindre arbeid å bare koble til PA.

Dette er ett uttømmelig tema, men gode råd mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok litt skruing til ja. En patch som låter godt på en måte, låter sjelden godt på en annen. Ta utgangspunkt i den lyden du synes er bra i hodetelefonene og arbeid litt med de forskjellige parametrene. EQ er særlig viktig. Bruk phones utgangen når du kjører inn i pa. Regner med at du ikke bruker presetpatchene (Disse suger så og si uten unntak)

Still bestandig inn patchene dine med det utstyret du har tenkt å bruke dem med. Gt8 har potensiale for knallyd uansett, men det krever en god del prøving og feiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok litt skruing til ja. En patch som låter godt på en måte, låter sjelden godt på en annen. Ta utgangspunkt i den lyden du synes er bra i hodetelefonene og arbeid litt med de forskjellige parametrene. EQ er særlig viktig. Bruk phones utgangen når du kjører inn i pa. Regner med at du ikke bruker presetpatchene (Disse suger så og si uten unntak)

Still bestandig inn patchene dine med det utstyret du har tenkt å bruke dem med. Gt8 har potensiale for knallyd uansett, men det krever en god del prøving og feiling.

Seriøst kjøre fra Headphones utg til PA? Via en Di Box?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok litt skruing til ja. En patch som låter godt på en måte, låter sjelden godt på en annen. Ta utgangspunkt i den lyden du synes er bra i hodetelefonene og arbeid litt med de forskjellige parametrene. EQ er særlig viktig. Bruk phones utgangen når du kjører inn i pa. Regner med at du ikke bruker presetpatchene (Disse suger så og si uten unntak)

Still bestandig inn patchene dine med det utstyret du har tenkt å bruke dem med. Gt8 har potensiale for knallyd uansett, men det krever en god del prøving og feiling.

Seriøst kjøre fra Headphones utg til PA? Via en Di Box?

Noen gode tips på Patcher? Er ute etter en god Blues/ Jimmy Paige lyd. Har en Epiphone les Paul Standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten DI for min del iallefall. No problem. Om du bruker headphones utgangen eller den ordinære utgangen spiller ikke så stor rolle, bare pass på at utgangen er stillt inn på "line/phones"

Skulle vel ikke være noe stort problem å få bra lyd via Morgan forsterkeren heller da. Har du effektsløyfe så bruk return inngangen der. Om du ikke har effektsløyfe så still en bra clean på forsterkeren og gå rett inn.

Nå vet jeg jo ikke hva slags musikk du spiller og hva du bruker av effekter og slikt, men GT8 er utrolig allsidig.

Bare så det er sagt, lyden du får i hodetelefoner tror jeg ikke du klarer å gjenskape på noe vis (Jeg har aldri klart det iallefall) Men fet lyd skal du klare å få uansett.

Rakk ikke å få med ditt siste spørsmål før jeg postet, så her kommer en kjapp edit:

http://bossgtcentral.com/forum/

Endret av Tambarskjelve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.