Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feedback for salg?


Gjest Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

Gjest Thunder Fingers

Hva med å legge til en Feedback seksjon for salg og kjøp? Enten noe liggnende det www.talkbass.com har eller bare enkelt og greit et Subforum i likhet til www.basschat.co.uk?

Bare et forslag :ninja: Det skifter så mye utstyr her på forumene at jeg tror det kunne vært en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Hadde det ikke vært bedre og fikset et eller annet innpå profilen, istede for og ha en tråd pr bruker?

Må jo være mulig å gjøre en liten vri på commentsystemet som allerede ligger der? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok vært bedre, ja, men det er nok mye mer komplisert å implementere. Slik det ser ut nå er dette det beste jeg kan få til.

Finner jeg en måte å gjøre det mere grundig på skal jeg såklart prøve å få til det, men dette her synes hvertfall jeg er bedre enn ingenting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo ikke eksistert så lenge, men så langt har de trådene som har blitt opprettet blitt opprettet av oss brukere selv. Det vil vel i utgangspunktet si at de som har opprettet trådene, er folk som mener (trolig med rette) at de ikke har noe å frykte.

Det er trolig meningen at man kan opprette tråder på andre brukere man har handlet med, selv om brukeren ikke lager den selv, og den ikke finnes fra før, eller hvordan er dette tenkt? Er det slik at man skal opprette en tråd selv når man skal selge/kjøper noe? Kan jo bli noen tråder etter hvert, mener jeg..

Dette blir kanskje meningsløst hvis bare de som "tør selv" lager seg en vurderingstråd.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Ja, det er skal da være fullt lovlig å lage tråder på vegne av andre vil jeg mene. Det er sånn mange gjør det på Basschat, men regelen vil vel fremdeles være at du er nødt til å ha handlet med den personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan åpne tråder om andre hvis du vil, og hvis du da har feedback å gi. Det er ganske oversiktlig å starte med å åpne sin egen også, da. Uansett synes jeg hver tråd skal ha samme tittel som brukernavnet til personen som skal ha feedback, og at det ikke skal bli flere tråder om hver person. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, nå gjør jeg det selv, men selv om jeg synes dette er en meget god ide, synes jeg ikke det bør være rom for diskusjoner i disse trådene, det gjør de jo bare rotete, og trådene mister dermed noe av sin hensikt. Disse trådene bør holdes ryddige synes jeg, så om det er noe man lurer på i forbindelse med en post, så kan man ta det over PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé dette.

Mytola, hva med en liten linje hvor brukerne oppfordres til FØRST løse eventuelle tvister via pm eller annen privat kommunikasjon?

Jeg har alt for ofte sett brukere på qxl og eBay gi negative karakterer til selgere som jeg personlig vet er ærlige og rydder opp etter seg. Karakter skal jo kun gies etter avsluttet handel. Om der oppstår tvist er jo ikke handel avsluttet før tvisten er løst eller fastlåst. Altså etter at at man har kommunisert med selger direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé dette.

Mytola, hva med en liten linje hvor brukerne oppfordres til FØRST løse eventuelle tvister via pm eller annen privat kommunikasjon?

Jeg har alt for ofte sett brukere på qxl og eBay gi negative karakterer til selgere som jeg personlig vet er ærlige og rydder opp etter seg. Karakter skal jo kun gies etter avsluttet handel. Om der oppstår tvist er jo ikke handel avsluttet før tvisten er løst eller fastlåst. Altså etter at at man har kommunisert med selger direkte.

God idé, ja. Skal ta det med i retningslinjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.